Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
PRIVACY
Extra privacymaatregelen in HagaZiekenhuis
In de media was er veel rumoer over: medewerkers van het HagaZiekenhuis hebben onrechtmatig het medisch dossier ingezien van realityster Barbie. Wat komt er uit het onderzoek van het ziekenhuis en welke maatregelen treft men? Meer...
WERKGEVERSZAKEN
Uw praktijk en de ramadan, waar moet u op letten?
Op 15 mei 2018 is de ramadan weer begonnen. Veel islamitische medewerkers zullen daarom tot 14 juni vasten. Op welke wijze kunt u - of moet u - daar rekening mee houden? Meer...
PERSONEEL
Beleid zetten op ongewenst gedrag, zo pakt u dat aan!
Er is veel rumoer omtrent seksuele intimidatie bij werknemers. Hoe zit dat met uw verantwoordelijkheid als werkgever? Hoe beschermt u uw medewerkers? En buiten de werkvloer? Meer...
WERKGEVERSZAKEN
De AVG en personeelsgegevens
Op 25 mei 2018 treedt de AVG in werking. Dat duurt nog even, maar mogelijk kunt u die tijd goed gebruiken. Wat mag en moet u (nog) doen ten aanzien van uw personeelsgegevens om te voldoen aan de AVG? Meer...
PERSONEEL
Getuigschrift afgeven aan werknemer, wat zijn de regels?
Werknemers die uit dienst treden, zullen u vaak om een getuigschrift vragen. Bent u verplicht om een getuigschrift af te geven? Welke eisen zijn er aan de inhoud? Wat mag u zeker niet in een getuigschrift opnemen? Meer...
PERSONEEL
Je moet wel de kleding dragen die ík voorschrijf
Mag een ziekenhuis werkkleding voorschrijven die strijdig is met de geloofsovertuiging van islamitisch personeel? Of is dat discriminatie op grond van godsdienst? Wat vindt het College voor de Rechten van de Mens daarvan? Meer...
PERSONEEL
Hoe pakt u die slechte boodschap aan?
Soms komt u er niet onderuit en moet u een werkneemster een vervelende boodschap brengen. Bijv. omdat u haar verzoek om korter te werken niet kunt honoreren of omdat u het jaarcontract niet wilt verlengen. Hoe pakt u dat aan? Meer...
SOCIALE MEDIA
Uw bedrijfsinformatie op Facebook ...
Een lezer vroeg zich af hoe het zit als een werknemer foto’s van patiënten of de praktijk op zijn Facebook-pagina plaatst of als een werknemer over zijn werkzaamheden twittert … Moet u dat accepteren of kunt u hiertegen optreden? Meer...
PERSONEEL
Op de vingers tikken
Als medewerkers doen wat hun uitkomt, is de kiem voor fouten, minder kwaliteit en dus voor conflicten gelegd. Tijd dus om een correctiegesprek te voeren! Wat kunt u daarbij leren van professionals? Hoe pakt u dat goed aan? Meer...
PATIËNTENDOSSIER
Eventjes kijken moet toch kunnen!
Dat privacy voor patiënten en cliënten van groot belang is, staat als een paal boven water. Hoe ver deze bescherming én het beroepsgeheim gaat, werd onlangs weer eens duidelijk. Wat zei de rechter daar laatst over? Meer...