Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

VEILIGHEID

Pas op met online bedrijfsvermeldingen

Meer...

UW PRAKTIJK

Sociale media, kans of bedreiging?

Het gebruik van sociale media is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Het kan een efficiënte en laagdrempelige manier zijn voor contact met patiënten, maar er kunnen ook nadelen aan kleven. Waar moet u rekening mee houden? Meer...

ONDERNEMEN

Pas op voor telefoonfraude

Heel wat ondernemers zijn al slachtoffer geworden van beltrucs. Zonder dat u het in de gaten heeft, trapt u er in en bent u een paar honderd euro armer. Wat speelt er op dit moment en waarop moet u alert zijn? Meer...

INSPECTIE

Calamiteiten melden?

Als een zorgaanbieder een calamiteit niet meldt bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), kan hij een boete krijgen. Wanneer moet u als zorgaanbieder een calamiteit melden en hoe doet u dat? Meer...

COMMUNICATIE

Ook EenVandaag: let op gevaar van WhatsApp!

Meer...

PRAKTIJKORGANISATIE

Bescherm de door u verzamelde persoonsgegevens

Als zorgverlener heeft u niet alleen te maken met patiënten, maar bent u ook ondernemer en werkgever. En ook in dat kader verzamelt u gegevens die u kunt kwijtraken of die door uw fout op straat kunnen komen te liggen. En wat dan? Meer...

RICHTLIJNEN

Dwang bij jonge patiënten ... Beter van niet!

Iedere ouder met jonge kinderen wil waarschijnlijk zijn kinderen wel eens ‘achter het behang plakken’. Als professionele zorgverlener dient u uw zelfbeheersing te behouden ook bij onhandelbare jonge patiënten. Bij een collega ging het mis ... Meer...

RICHTLIJNEN

Medische beslissingen rond het levenseinde bij baby’s

Gelukkig komt het niet dagelijks voor, maar vroeg of laat kan een van uw pa­­tiënten er toch mee geconfronteerd worden: een pasgeboren kindje van wie het leven uitzichtloos is. Wat zegt het nieuwe KNMG-standpunt daar nu over? Meer...

BEROEPSPRAKTIJK

Is er een tolk in de zaal?

Recentelijk is de centrale vergoeding voor tolken afgeschaft. Dat kan in de praktijk heel lastige situaties opleveren. Wat te doen als er overduidelijk behoefte is aan een goede tolk? Meer...

ZORGVERLENING

Geen tijd voor bureaucratische rompslomp

Een zorgverzekeraar heeft de wettelijke plicht het basispakket uit te voeren. Soms leidt dat tot bureaucratische toestanden zoals een collega onlangs ondervond. Hoe omzeilt u zo goed mogelijk de klippen van de bureaucratie? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator