Meest recente adviezen
Zoekresultaat: 53336 adviezen
PERSONEEL
Oproepkrachten, van penibel naar flexibel
De horeca-CAO kent ze niet, maar u heeft ze wel nodig: de ‘oproepkrachten’! Hoe kunt u binnen de huidige CAO het gemak van ‘oproepkrachten’ behouden en tegelijkertijd hachelijke situaties voorkomen? En hoe legt u dat vast? Meer...
RECHT
Te veel ‘bubbeltjes’ kunnen u opbreken
Koolzuur is in de horeca haast niet weg te denken. De opslag van koolzuur is niet alleen duur maar kan ook gevaarlijk zijn. Daarom is de opslag aan strenge regels gebonden! Om welke regels gaat het en waar kunt u dan geld besparen? Meer...
BELASTINGEN
‘Schoon’ is niet altijd even ‘helder’
U heeft een glazenwasser ingeschakeld die u een rekening met BTW overhandigt. Maar is hij wel een zelfstandig ondernemer? Sinds 1 januari 2002 heeft u de mogelijkheid daarover vooraf duidelijkheid te krijgen. Hoe zit dat? Meer...
ADMINISTRATIE
Beter goed geschat dan slecht geteld
Door grote drukte was u niet in staat de voorraad tijdig op te nemen. Binnenkort vraagt uw boekhouder weer naar de eindvoorraad voor het samenstellen van uw balans 2001. Schatten en tellen, kan het beter, sneller en goedkoper? Meer...
PSYCHOLOGIE
Niet alleen voor neuroten
In verkooptrainingen wordt steeds meer gerefereerd aan Neuro-linguïstisch programmeren (NLP). Wat is dat nou eigenlijk en wat kunnen we er in een verkoopgesprek aan hebben? Meer...
STRATEGIE
Kopje koffie?
In 2001 introduceerden Philips en Douwe Egberts de Senseo Crema. En zeer succesvol! Misschien ook een idee voor u om zoiets samen te doen? Meer...
INTERNE ORGANISATIE
Het nummer dat u heeft gekozen is niet bereikbaar
Een klant was genoodzaakt z’n vliegreis om te boeken. De maatschappij was telefonisch echter niet bereikbaar en de klant stapte over naar de concurrent… Hoe kunt u dit proberen te voorkomen? Meer...
DETAILHANDEL
Joepie, naar het ballenbad!
Een lokale detaillist veranderde zijn strategie en groeide uit tot een regionale trekpleister. Het bedrijf krijgt nu niet alleen méér klanten in de zaak, maar ze blijven gemiddeld ook langer. Hoe realiseerde men dit? Meer...
STRATEGIE
Vissen waar de vis zit
Een adviesbureau maakte voor een opdrachtgever een grondige klantanalyse, wat leidde tot extra omzet. In dit artikel leest u hoe ook ú dit zou kunnen realiseren. Meer...
INTERNE ORGANISATIE
In plaats van hot naar haar
Als u als verkoper regelmatig dezelfde klanten bezoekt, weet u dat een goede planning van belang is om zo efficiënt mogelijk te werken. Een consultant bedacht een manier van plannen. Meer...