Meest recente adviezen

Zoekresultaat: 53336 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PERSONEEL

Oproepkrachten, van penibel naar flexibel

De horeca-CAO kent ze niet, maar u heeft ze wel nodig: de ‘oproepkrachten’! Hoe kunt u binnen de huidige CAO het gemak van ‘oproepkrachten’ behouden en tegelijkertijd hachelijke situaties voorkomen? En hoe legt u dat vast? Meer...

RECHT

Te veel ‘bubbeltjes’ kunnen u opbreken

Koolzuur is in de horeca haast niet weg te denken. De opslag van koolzuur is niet alleen duur maar kan ook gevaarlijk zijn. Daarom is de opslag aan strenge regels gebonden! Om welke regels gaat het en waar kunt u dan geld besparen? Meer...

BELASTINGEN

‘Schoon’ is niet altijd even ‘helder’

U heeft een glazenwasser ingeschakeld die u een rekening met BTW overhandigt. Maar is hij wel een zelfstandig ondernemer? Sinds 1 januari 2002 heeft u de mogelijkheid daarover vooraf duidelijkheid te krijgen. Hoe zit dat? Meer...

ADMINISTRATIE

Beter goed geschat dan slecht geteld

Door grote drukte was u niet in staat de voorraad tijdig op te nemen. Binnenkort vraagt uw boekhouder weer naar de eindvoorraad voor het samenstellen van uw balans 2001. Schatten en tellen, kan het beter, sneller en goedkoper? Meer...

PSYCHOLOGIE

Niet alleen voor neuroten

In verkooptrainingen wordt steeds meer gerefereerd aan Neuro-linguïstisch ­programmeren (NLP). Wat is dat nou eigenlijk en wat kunnen we er in een ­verkoopgesprek aan hebben? Meer...

STRATEGIE

Kopje koffie?

In 2001 introduceerden Philips en Douwe Egberts de Senseo Crema. En zeer succesvol! Misschien ook een idee voor u om zoiets samen te doen? Meer...

INTERNE ORGANISATIE

Het nummer dat u heeft gekozen is niet bereikbaar

Een klant was genoodzaakt z’n vliegreis om te boeken. De maatschappij was telefonisch echter niet bereikbaar en de klant stapte over naar de concurrent… Hoe kunt u dit proberen te voorkomen? Meer...

DETAILHANDEL

Joepie, naar het ballenbad!

Een lokale detaillist veranderde zijn strategie en groeide uit tot een regionale trekpleister. Het bedrijf krijgt nu niet alleen méér klanten in de zaak, maar ze blijven gemiddeld ook langer. Hoe realiseerde men dit? Meer...

STRATEGIE

Vissen waar de vis zit

Een adviesbureau maakte voor een opdrachtgever een grondige klantanalyse, wat leidde tot extra omzet. In dit artikel leest u hoe ook ú dit zou kunnen realiseren. Meer...

INTERNE ORGANISATIE

In plaats van hot naar haar

Als u als verkoper regelmatig dezelfde klanten bezoekt, weet u dat een goede planning van belang is om zo efficiënt mogelijk te werken. Een consultant ­bedacht een manier van plannen. Meer...

Geactualiseerd op: 01.05.2024

Meer van Indicator

indicator