Meest recente adviezen
Zoekresultaat: 53372 adviezen
AUTO
Wordt het een nieuwe of een tweedehands?
U staat voor de keuze: een nieuwe of een tweedehands auto kopen. Let u dan ook op de fiscale gevolgen? Hoe zit dat precies? Meer...
PROCEDURE
Spelregels bij een dwangsom
Als de gemeente u wil dwingen om iets niet, of juist wel te doen, kan zij bijvoorbeeld dreigen met een dwangsom. In de praktijk gebeurt dit steeds vaker. Hoe gaat dit in zijn werk? Meer...
PRIVé
Doe uzelf niet te kort
Per 1 januari 2001 zijn de belastingvrije sommen in de inkomstenbelasting afgeschaft. Daarvoor in de plaats is de heffingskorting gekomen: een korting op de te betalen inkomstenbelasting van ten minste ƒ 3.473,—. Hoe kunt u hiervan toch profiteren als u helemaal geen inkomstenbelasting betaalt? Meer...
SOCIALE VERZEKERINGEN
Ontsnappen aan het ziekenfonds
Op dit moment komen de verklaringen inzake de verplichte ziekenfondsverzekering voor kleine zelfstandigen weer binnen. Echter, niet iedere kleine zelfstandige hoeft de verklaring zomaar te accepteren. Meer...
KLANTLOYALITEIT
Ik heb iets met mijn klant
De bedoeling van marketingacties is om consumenten naar uw zaak te trekken. Maar dan begint het echte werk pas: het uitbouwen van een echte klantenrelatie. Wij geven u enkele tips. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Succesvolle ‘upselling’
Dat u liever iets van ƒ 1.000,— verkoopt dan van ƒ 100,— is wellicht een open deur. Toch zijn we als verkoper vaak (te) blij met het sluiten van een order en vergeten we om te ‘upsellen’. Meer...
DETAILHANDEL
Slecht geprijsd is slecht verkocht
Een winkelier verkocht een artikel niet, omdat het verkeerd geprijsd was; een ontevreden klant was het gevolg. Hoe zit dan nou juridisch, en hoe gaat u daar nou commercieel mee om? Meer...
STRATEGIE
Survival of the fittest
Na de tragedie van 11 september jl. kreeg de luchtvaartsector ook figuurlijk rake klappen te verduren. Toch zijn er luchtvaartbedrijven als EasyJet en Ryanair die groeien en winst maken. Hoe kan dat, en wat leren we daarvan? Meer...