Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Aannemer aansprakelijk voor ondeugdelijk schilderwerk!

Als de opdrachtgever vlak voor afloop van de garantietermijn een gebrek meldt, is hij dan nog op tijd? Is de aannemer altijd ontslagen van zijn aansprakelijkheid als de wijze van afwerking niet in het bestek staat? Wat zegt de rechter? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Lekkage te traag gemeld, aannemer gaat vrijuit

Als een opdrachtgever een gebrek in het werk constateert, moet hij ‘binnen bekwame tijd’ reclameren. Wat wordt hiermee bedoeld? Wat heeft de rechter hierover beslist in een zaak die speelde bij een collega-bouwondernemer? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Aansprakelijkheid duidelijk van de hand wijzen!

Als een opdrachtgever klaagt over een gebrek, kan hij dan daar jaren later nog op terugkomen? Is de aannemer aansprakelijk? Welke termijn geldt daarvoor? Wat heeft de bouwrechter nu hierover beslist? Meer...

BOUWGEBREKEN

Aannemer niet aansprakelijk voor geluidsoverlast!

Als een opdrachtgever stelt dat er sprake is van geluidsoverlast door een gebrek in het werk, wat moet hij dan bewijzen? Wat heeft de bouwrechter nu beslist? Hoe staat u nu sterk? Wat is dus nu goed voor u om te weten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Aannemer niet aansprakelijk voor werk van een ander!

Als een aannemer voortbouwt op een bestaande constructie (bijv. op een bestaande constructieve betonvloer), wie is er dan aansprakelijk? Hoe zit het met de waarschuwingsplicht? Wat heeft de rechter hier nu over beslist? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Klacht te laat ingediend? Dan niet aansprakelijk!

Een opdrachtgever zal binnen de gestelde termijn van de algemene voorwaarden moeten reclameren over een gebrek. Wat als de opdrachtgever die termijn overschrijdt? Is een termijn van zes weken onredelijk? Wat is er nu beslist? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Opletten met de vervaltermijnen voor klachten!

Een collega-aannemer heeft een overeenkomst gesloten voor de bouw van een woonhuis. Volgens de garantieregeling zijn er drie vervaltermijnen. Wat nu met een verborgen gebrek? Binnen welke termijn moet de klant dan reclameren? Meer...

BOUWGEBREKEN

Opdrachtgever te laat gereclameerd, rechten verspeeld!

Een opdrachtgever moet ‘binnen bekwame tijd’ reclameren. Aan welke termijn moet u dan denken? Wat heeft de rechter gezegd en wat is goed om te weten? Wanneer is het einde oefening voor uw klant? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Klant moet niet zeuren over recht op extra informatie!

De bouw van een vrijstaand woonhuis verloopt vlotjes. Maar dan constateert de opdrachtgever gebreken. Die worden keurig hersteld. Vervolgens is de opdrachtgever er niet gerust op. Hij wil extra informatie over de constructie. Moet dat? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Craquelé? Geen bezwaar!

Als een opdrachtgever denkt dat het stucwerk niet goed is uitgevoerd omdat er sprake zou zijn van craquelé, wat kunt u daar dan tegen inbrengen? Welke marge is toegestaan? Wat heeft de rechter beslist? Wat is goed om te weten? Meer...

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator

indicator