Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
HET OVERKWAM UW COLLEGA
Met succes gebruikmaken van de waarschuwingsplicht
Aannemer Bert adviseerde dat ondergrond schilderwerk in slechte staat verkeerde. Toch moet hij het werk voor klant Diederick zonder aanpassing uitvoeren. Na oplevering klaagde Diederick over de kwaliteit van het schilderwerk. Toch niet terecht? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Meerwerkoptie, wat is er nu raadzaam?
Klant Frans neemt geen meerwerkoptie op de plaatsing van twee dakramen. Aannemer Theo plaatst de dakdoorvoeren zo gunstig mogelijk. Frans protesteert dat ze in de weg zitten als hij later alsnog dakramen wil aanbrengen. Krijgt hij gelijk? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Aannemen zonder aansprakelijkheid
Aannemer Peter wordt gevraagd door klant Rob herstelwerk uit te voeren aan een door anderen gebouwde slaapkamer en badkamer op een plat dak. Diverse lekkages achtervolgen Peter daarna, hoe ging het fout? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Uitbesteding van werk en verantwoordelijkheid
Aannemer Ron neemt schilderwerk aan dat hij vervolgens uitbesteedt aan onderaannemer Peter. De uitvoering neemt maanden in beslag en de kwaliteit is onder de maat. Hoe zit het met de aansprakelijkheid? Hoe voorkomt u gedoe? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Balkon of ramen, afstand houden tot de buren?
Binnen twee meter van de perceelsgrens mogen er geen open ramen of balkons worden gebouwd, maar soms geldt die regel niet. Wat zegt de wet? Wat is goed om te weten? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA
Klant en aannemer moeten zich houden aan afspraken
Tijdens en na de uitvoering van een omvangrijke dakreparatie hebben beide partijen klachten over het werk en de niet-naleving van algemene voorwaarden. Wat vond de geschillencommissie hiervan? Hoe voorkomt u gedoe? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Opdrachtgever moet schade na lekkage bewijzen
Nadat de badkamer van Bas is gerenoveerd, doet zich eenmalig een lekkage voor. Bouwondernemer Henk wijst de schadeclaim van Bas voor gevolgschade aan wanden en plafond af. Staat Henk in zijn recht? Wat vindt de Geschillencommissie? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA
Kleine afwijking valt binnen norm, dus goed werk!
Na de oplevering heeft de opdrachtgever klachten over het werk. Volgens hem zijn de voordeur en het kozijn ernstig scheef geplaatst. Na herstelwerk blijft de klant klagen over tocht en eist een nieuwe deur plus kozijn. Wat is er nu beslist? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Andermans factuur niet via uw bedrijf laten lopen
Collega-aannemer Jan werd ongewild de dupe van een ‘klantendienst’ door de factuur van een leverancier van zijn collega via zijn bedrijf te laten lopen. Waar ging het fout? Wat had hij niet moeten doen? Welk risico liep hij? Meer...
RECHT VAN DE BOUW
Hoe nu uw bouwofferte goed aftimmeren?
Na de oplevering van een in opdracht gebouwde open carport diende de klant een gedeeltelijk terechte klacht in. Waarom werd de klacht voor een deel afgewezen? Waarom valt op dat punt de collega niets te verwijten? Meer...