Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT VAN DE BOUW

Hoe nu slordigheidsclaims voorkomen?

Ben kreeg opdracht om tegen een vaste aanneemsom van klant Andries een flinke verbouwing van zijn woonhuis te realiseren. Vanaf de start liep dit niet goed, met als gevolg een overschrijding van kosten en bouwtijd. Hoe werkt dat beter? Meer...

BOUWCONTRACT EN VOORWAARDEN

Gesteggel over afspraken, leg alles schriftelijk vast!

Na vier jaar bouwen en verbouwen struikelen aannemer en opdrachtgever over wat er nu wel of niet is afgesproken. Tegenstrijdige verklaringen over meerwerk, gebreken en opleveren blijken onoplosbaar. Hoe is dit te voorkomen? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Uitbesteding van werk en verantwoordelijkheid

Aannemer Ron neemt schilderwerk aan dat hij vervolgens uitbesteedt aan onderaannemer Peter. De uitvoering neemt maanden in beslag en de kwaliteit is onder de maat. Hoe zit het met de aansprakelijkheid? Hoe voorkomt u gedoe? Meer...

BOUWOFFERTE

Sterk staan tegen aansprakelijkheid

Na het uitvoeren van buitenschilderwerk aan kozijnen klaagt klant Rob over krassen op het glas. Hij eist vervanging van de beschadigde ruiten. Zijn zijn klacht en eis terecht? Hoe oordeelt de Geschillencommissie? Hoe staat u nu sterk? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Herstel van gebreken, afspraak is afspraak?

Na het aanbrengen van een terras door een collega, bleek de materiaalkeuze niet optimaal te zijn. Waarom bleef herstel uit? Wat vond de bouwrechter? Wat had de aannemer moeten doen om niet op te hoeven draaien voor de schade? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Stelpost geen vergaarbak voor incomplete begroting

De opdrachtgever heeft vóór het verlenen van de opdracht geïnformeerd naar de stelposten. Aannemer Jan berichtte hem dat deze ‘iets lager of hoger’ zouden kunnen uitvallen dan de genoemde bedragen. Wat vond de bouwrechter? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Andermans factuur niet via uw bedrijf laten lopen

Collega-aannemer Jan werd ongewild de dupe van een ‘klantendienst’ door de factuur van een leverancier van zijn collega via zijn bedrijf te laten lopen. Waar ging het fout? Wat had hij niet moeten doen? Welk risico liep hij? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Een alternatief voor als de klant zelf materialen wil leveren?

Bij de Geschillencommissie worden uitvoeringsklachten gemeld waarbij de klant zelf de materialen heeft geleverd. Wat ging er dan mis? Hoe voorkomt u risico’s over kwaliteit en stagnatie? Wat kunt u als alternatief bieden? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Wat te doen als klant steeds met wijzigingen komt?

Bij een collega eindigde een omvangrijke verbouwing van een woning in 85 klachtpunten en muggenzifterij over en weer. Waar ging het mis? Hoe had de enorme strop voorkomen kunnen worden? Hoe werkt dat beter in de praktijk? Meer...

RECHT VAN DE BOUW

Hoe nu uw bouwofferte goed aftimmeren?

Na de oplevering van een in opdracht gebouwde open carport diende de klant een gedeeltelijk terechte klacht in. Waarom werd de klacht voor een deel afgewezen? Waarom valt op dat punt de collega niets te verwijten? Meer...

Geactualiseerd op: 20.05.2024

Meer van Indicator

indicator