Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
ADMINISTRATIE
Hoelang digitale stukken verplicht bewaren?
Zoals u weet, gelden er voor diverse soorten administratieve bescheiden verschillende verplichte minimale bewaartermijnen. Hoe zit dat met digitale bescheiden? Meer...
BELASTINGAANGIFTE
Mise-en-place voor de belastingaangifte 2019?
De meeste horecaondernemers laten hun aangifte inkomstenbelasting verzorgen door hun adviseur. Door voorbereidende werkzaamheden hiervoor te verrichten, kunt u tijd van uw adviseur, en dus op kosten, besparen. Wat kunt u doen? Meer...
BOEKHOUDING
Meer opslagruimte, minder paperassen ...
Na de drukke zomermaanden wilt u uw papieren archief eens gaan opschonen, dat levert u immers ruimte op. Maar u wilt geen fiscaal gedonder. Welke gegevens mag u anno 2017 opruimen en hoe pakt u dat het beste aan? Meer...
BTW-AANGIFTE
Krap bij kas, dan doe je toch een keer een nihilaangifte?
U zit wat krap bij kas en vraagt uw horeca-adviseur om een nihilaangifte btw in te dienen. Dan betaalt u die btw er volgend kwartaal wel bij en betaalt u per saldo dus genoeg. Simpel toch? Maar uw horeca-adviseur weigert. Hoezo eigenlijk? Meer...
ADMINISTRATIE
Afgelopen jaar goed overdragen scheelt tijd én geld
Ook als het jaar 2015 al achter ons ligt, kunt u nog zorgen voor een correcte en complete afsluiting van 2015 door uw boekhouder. Waarom is dat belangrijk en wat schiet u hiermee op? Meer...
ADMINISTRATIE & ADVISEUR - BOEKHOUDER
Dat zei mijn adviseur, meneer de inspecteur
Ook horecaondernemers varen vaak blind op hun deskundige adviseur. Maakt die tóch een foutje, dan kan de belastinginspecteur u een boete opleggen. Maar dat is toch niet uw schuld, zeker? Kunt u zich verschuilen achter uw adviseur? Meer...
VAN HOREN ZEGGEN
Minder regels minder kosten, zegt mijn boekhouder
Zoals u weet, komen er maandelijks heel wat facturen in uw boekhouding terecht. Iedere kostenregel op die facturen moet door uw boekhouder worden ondergebracht in juiste kostengroepen, met juiste codes. Kunt u daarop besparen? Meer...
ADMINISTRATIE
Afsluiten boekjaar 2007: horeca verhaal op zich?
Ook als horecaondernemer moet u er ieder jaar opnieuw aan geloven: de jaarafsluiting. Natuurlijk verzorgt uw boekhouder die. Maar het wordt overzichtelijker en kost minder tijd als u niets vergeet. Wat is handig? Meer...
ADMINISTRATIE
Wat niet uit uw boekhouding blijkt …
Uw accountant kan zich gaan opmaken voor het samenstellen van uw jaarrapport 2007. Hij heeft toch alle stukken? Of moet u nog ergens aan denken? Meer...
ADMINISTRATIE
Wie wat bewaart, heeft wat …
Wie wat bewaart, die heeft wat. De wet kent verschillende termijnen voor het bewaren van uw administratieve paperassen. Ziet u door de bomen het bos nog met al dat papier? Wat is toch wel erg belangrijk om te weten? Meer...