Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

INTERNET EN VEILIGHEID

Valse e-mails met uw domeinnaam

Valse e-mails komen steeds vaker voor, zo kopten de media onlangs. Pas op dat u geen slachtoffer wordt van spoofing. Dat kunt u testen, maar hoe? Meer...

PRIVACYWETGEVING

Veilig e-mailen, ook voor u als horecaondernemer

De nieuwe privacywet (AVG) die gaat over de bescherming van persoons-gegevens, heeft ook gevolgen voor de manier waarop u e-mailt. Hoe zit dat en wat moet u doen? Of wordt die soep niet zo heet gegeten? Meer...

HANDELSVERKEER

Met een webpushbericht nieuwe gasten werven?

Net als bij mobiele apps (Nu.nl, NOS) zijn er ook pushberichten van uw website mogelijk. U verstuurt een bericht en de gast ontvangt dat als hij de browser gebruikt. Iets voor u? Mag dat van de nieuwste privacywet (AVG) wel? Meer...

INTERNET EN RECHT

Slim en vooral correct e-mailadressen verzamelen

U wilt graag met uw gasten een relatie onderhouden en hen van tijd tot tijd leuke tips, recepten en aanbiedingen sturen. Dan moet u natuurlijk wel hun e-mailadressen hebben. Hoe verzamelt u die slim en vooral juridisch correct? Meer...

UW WEBSITE

Is uw website eigenlijk wel altijd online?

Horecaondernemers worden steeds meer afhankelijk van een eigen website. Gasten willen uw zaak eerst eens zien en dan ook meteen online reserveren. Belangrijk dus dat uw website online is. Maar hoe weet en checkt u dat? Meer...

DIGITAAL ONDERNEMEN

Als restaurant of hotel een eigen digitale nieuwsbrief?

Steeds vaker geven bijv. hotels en resorts een eigen digitale nieuwsbrief uit voor hun stamgasten. Zo blijven ze op de hoogte van ‘last minutes’ en acties. Hoe verstuurt u zo’n nieuwsbrief zo eenvoudig mogelijk en waarop moet u letten? Meer...

PERSONEEL

Kerstjus over feestjurk van uw gast, schadevergoeding?

Uw kelner morst bij het serveren van het kerstdiner saus over de dure jurk van een gast. De gast is furieus en eist meteen geld voor een nieuwe jurk. Moet u die (als horecaondernemer) zomaar ophoesten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Nu is ook nog mijn jas verdwenen …

Met de drukke feestdagen richt u tijdelijk een garderobe in zodat uw gasten hun jas niet over de restaurantstoel hoeven te hangen. U hangt daar het bekende bordje op dat u niet aansprakelijk bent als … Bent u daarmee wel afgedekt? Meer...

HORECAKOSTEN - RECLAME

Reclame via e-mail, waar moet u op letten?

U mailt regelmatig naar uw gasten én naar mensen die uw horecabedrijf nog niet kennen. Moet u dan rekening houden met de vernieuwde ‘Code verspreiding reclame via e-mail’ die vanaf 1 januari 2012 geldt? Waar moet u op letten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Juridische uitglijder door gladheid voor uw ingang?

Een vraag die rond deze tijd van het jaar weer opspeelt, is of u als horeca­ondernemer verplicht bent om het toegangspad tot uw zaak sneeuw- en ijsvrij te maken en te houden. Hoe zien rechters dat? Meer...

Geactualiseerd op: 14.06.2024
indicator