Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 9 adviezen
PERSONEEL
Uw medewerkers binnenhouden met ‘blijf-gesprekken’
Moet u nu echt plannings- en beoordelingsgesprekken voeren met medewerkers die u dagelijks ziet? Het is effectiever zaken direct te bespreken. Toch is het goed om één keer per jaar een gesprek te voeren. Hoe pakt u zo’n gesprek aan? Meer...
PERSONEEL
Beleid zetten op ongewenst gedrag, zo pakt u dat aan!
Er is veel in de media omtrent seksuele intimidatie bij werknemers. We schreven er ook al eerder over. Deze keer benaderen we het vanuit uw verantwoordelijkheid als werkgever. Hoe beschermt u uw medewerkers? En buiten de werkvloer? Meer...
PERSONEEL
Aanzeggen arbeidsovereenkomst, hoe werkt dat?
U was van plan het contract voor bepaalde tijd van uw kok te verlengen. Stel, u wilt hiervan nu afzien omdat de samenwerking niet prettig verloopt of omdat u de voorwaarden van de verlenging wenst te wijzigen. Wat is er dan mogelijk? Meer...
PERSONEEL
De kok eens even op de vingers tikken?
Als medewerkers doen wat hun uitkomt, is de kiem voor fouten, minder kwaliteit en dus voor conflicten gelegd. Tijd dus om een correctiegesprek te voeren! Wat kunt u daarbij leren van professionals? Hoe pakt u dat goed aan? Meer...
PERSONEEL - BELEID
Kom nu eens op tijd!
Het is elke ochtend hetzelfde liedje, steeds komt Karel een paar minuten te laat. Hij komt wel vaker te laat dan op tijd. De eerste paar keer laat u zich afschepen met smoesjes, maar dan begint de irritatie. Zó pakt u dat verder aan! Meer...
PERSONEEL - BELEID
Gordon, laten we het eens over jouw X-factor hebben!
Misschien heeft u ze net achter de rug of moet u ze nog houden: functioneringsgesprekken met uw personeel. Onderzoek wees uit dat daar nogal eens iets mis gaat, wat u later flink kan opbreken. Waar kookt het over? Meer...
PERSONEEL - ONTSLAG
Goede mise-en-place als hij niet goed functioneert
U heeft een kelner in dienst die onvoldoende functioneert. Het liefst wilt u van deze werknemer afscheid nemen, maar wat komt daar allemaal bij kijken? Hoe pakt u dat aan zonder ingewikkelde procedure? Wij zetten het op een rij. Meer...
PERSONEEL
Stoppen met die altijd vervelende werknemer?
Wat doet u als diverse klanten ontevreden zijn omdat een werknemer vervelende en nare opmerkingen maakt? Hoe pakt u dat effectief aan? Meer...