site Object ( [id] => nlaatoal [siteArray] => Array ( [id] => nlaatoal [name] => Tips & Advies Ondernemingsdatabank [url] => ondernemingsdatabank.indicator.nl [folder] => [query] => nl in ('NLTAVKAL','NLTALBAL','NLTABEAL','NLTATAAL','NLTABVAL','NLTAVGAL','NLTABTAL','NLTABWAL','NLTAMDAL','NLTAITAL','NLTAPSAL','NLTAHRAL','NLTATEAL') [artnl] => nl [cookiedom] => indicator.nl [locale] => nl_BE.utf-8 [dictionary] => default_dutch [dzquery] => na [bymailid] => na [csemail] => klantenservice@indicator.nl [comurl] => www.ondernemingsdatabank.nl [gaid] => [edimail] => c.chauca@indicator.es,redactie@indicator.nl [hasdz] => [hasisearch] => [haslib] => 1 [hasdup] => 1 [topinterval] => 60 [bossappend] => [nrofpages] => 08 [enable] => 1 [orderfrom] => order@indicator.nl [kt_user] => webservice [kt_password] => paChac4v [folder_id] => [maintenance] => [commonid] => nlaatoal [thematization] => [dev_url] => aavtest.indicator.nl [dev_folder] => [language] => NL [country] => nl [ds] => [solr_query] => NLTAVKAL,NLTALBAL,NLTABEAL,NLTATAAL,NLTABVAL,NLTAVGAL,NLTABTAL,NLTABWAL,NLTAMDAL,NLTAITAL,NLTAPSAL,NLTAHRAL,NLTATEAL [alternative_ids] => Array ( ) ) [ezineArray] => Array ( ) [fcfArray] => Array ( ) [promArray] => Array ( ) [_sitePropArray] => Array ( ) [_siteReplArray] => Array ( ) [addressArray] => Array ( [rpr_name] => KvK-nummer: [vat_name] => Btw-nummer: [company_name] => Indicator BV [street_name] => Steenovenweg [street_number] => 5 [zipcode] => 5700 AD [city] => Helmond [tel_number] => 0492 - 59 31 31 [fax_number] => 040 - 711 17 00 [vat_number] => NL803026468B01 [rpr_number] => 17085336 [cs_email] => klantenservice@indicator.nl [catal_url] => www.indicator.nl [lastname_cp] => [socialtitle_cp] => [company_name_new] => Sdu/Indicator BV [tm_email] => petra.mulder@indicator.nl [fax_name] => 040 - 711 17 00 [tel_name] => Tel.: [company_name2] => INDICATOR BV [postbus] => Postbus 172 [zipcode2] => 5708 HN ) [_contribArray] => Array ( ) [decodeAddresscharacters] => 1 [isDevSite] => ) Zoekresultaten - ondernemingsdatabank.nl

Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PRIVACY

Een terloopse vraag via de telefoon beantwoorden

Joop wordt kort opgenomen op de afdeling psychiatrie. Na zijn ontslag belt zijn ex-vrouw om te vragen of haar kinderen veilig bij hem kunnen verblijven. De sociaalpsychiatrisch verpleegkundige stelt haar gerust. Begrijpelijk, maar verstandig? Meer...

TUCHTRECHT

Niet reageren op een (tucht)klacht kan een dure grap zijn

Als een patiënt of nabestaande informatie vraagt over de behandeling, is het niet meer dan correct om in gesprek te gaan. Weigeren kan leiden tot een klacht. Hoe reageerde het tuchtcollege toen een psychiater op geen enkele wijze reageerde? Meer...

PATIËNTENRECHTEN

Een patiënt uitschrijven als deze niet reageert

Een GZ-psycholoog en andere behandelaars uit het team konden na diverse pogingen geen contact krijgen met de patiënt. Mocht het team de patiënt daarna zonder eindgesprek uitschrijven? Wat zei de tuchtrechter daarvan? Meer...

GEZONDHEIDSRECHT

Wat houdt de regietaak van de hoofdbehandelaar in?

De regietaak houdt in het kort in dat de hoofdbehandelaar ervoor zorgt dat alles wat de behandelaren doen op elkaar is afgestemd en gecoördineerd. En dat hij voor iedereen (ook de patiënt) het centrale aanspreekpunt is. Wat ging hier mis? Meer...

PATIËNTENRECHTEN

Verstrekken aan Veilig Thuis, toestemming beide ouders?

Een patiënt (moeder) is bekend met een psychotische stoornis, de kinderen zijn aangemeld bij ‘Kind en Jeugd’ van de GGZ en willen geen contact met moeder. Mag de GGZ-arts Veilig Thuis informeren met alleen instemming van de vader? Meer...

TUCHTRECHTSPRAAK

Wat als uw patiënt andere medicatie wil?

Mag u een patiënt vragen een andere arts te zoeken omdat u vindt dat de arts-patiëntrelatie verstoord is, bijvoorbeeld omdat de patiënt andere medicatie wil gebruiken dan u adviseert? Wat vond de tuchtrechter daar onlangs van? Meer...

TUCHTRECHT

Houd bij doorverwijzing zelf de regie!

U verwijst een patiënte met pijnklachten naar een collega. Moet u daarbij zelf de vinger aan de pols houden? Wat vindt het Centraal Tuchtcollege? Meer...

TUCHTRECHTSPRAAK

Zorg dat de klager zich serieus genomen voelt

Een huisarts liep tegen een tuchtrechtelijke waarschuwing aan. Een patiënt stelde dat hij hem niet serieus genomen had. Was dat werkelijk het geval en wat kunt u leren uit deze zaak? Een casus over hoe het niet moet. Meer...

TUCHTRECHTSPRAAK

Persoonlijke aandacht

Er werd een orthopedisch chirurg onder andere ver­weten dat hij tekort was geschoten in de communicatie met een patiënte. Wat ging er mis? Meer...

GEZONDHEIDSRECHT - TUCHTRECHTSPRAAK

Met wie spreek ik?

Bij een intakegesprek weet de patiënt niet altijd met wie hij van doen heeft. Dit kan gemakkelijk tot misverstanden en zelfs klachten leiden. Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator

indicator