Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PERSONEELSBELEID

Bouwen aan vertrouwen

Het is een veelgehoord gezegde ’vertrouwen komt te voet en gaat te paard’. En dat terwijl vertrouwen belangrijk is voor het werkplezier van uw medewerkers. Hoe zorgt u voor vertrouwen op de werkplek met behoud van productiviteit? Meer...

SAMENWERKING

Hoe maakt u een winnend team?

Twee collega’s communiceren nauwelijks met elkaar, het klikt niet tussen die twee. Wat is hieraan te doen? Hoe kan het teameffectiviteitsmodel u helpen? Hoe pakt u het kwaad bij de wortels aan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Geef eens een compliment!

Als werkgever doet u veel moeite om goede en gemotiveerde medewerkers te vinden. Als zij echter eenmaal bij u werken, is het belangrijk hen ook gemotiveerd te houden. Hoe kan zoiets eenvoudigs als een complimentje daarbij helpen? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe stelt u haalbare doelen op?

Als ondernemer weet u waar u naar toe wilt, u heeft een visie. Om te zorgen dat uw plannen uitpakken zijn concrete doelen die opgevolgd worden van cruciaal belang. Mooi gezegd, maar hoe pakt u dat aan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Voorkom pestgedrag

Pesten op het werk is een onderschat probleem. De consequenties van pesten zijn groot, zowel voor het bedrijf als voor de persoon in kwestie. Wat moet u weten van pestgedrag? Kan een antipestbeleid helpen? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe geef ik feedback?

Het is niet altijd gemakkelijk om werknemers aan te spreken op hun gedrag of hun functioneren. De manier waarop u dat doet, is belangrijk. Door goed feedback te geven, kunt u gedrag én prestaties bijsturen. Maar hoe doet u dat? Meer...

PERSONEELSBELEID

Zelfstandig werken stimuleren

Zelfstandig werken bespaart u tijd als zonder uw hulp en toezicht het werk goed wordt uitgevoerd. Vragen úw werknemers veel aandacht, tijd en energie? Stimuleer uw personeel dan om zelfstandig te werken. Hoe? Lees verder. Meer...

VAARDIGHEDEN

Verbeter uw gesprekstechniek en behaal meer resultaat

Op het werk worden er veel gesprekken gevoerd. Verlopen die gesprekken niet goed, dan zult u dat merken aan het functioneren van het personeel, de werksfeer, etc. Wat kunt u leren van de professionals? Meer...

PERSONEELSBELEID

Houd uw werknemers tevreden ...

Ontevreden medewerkers kunnen zich op allerlei manieren laten gelden. Bijvoorbeeld door irritant en dominant gedrag, roddelen, slecht functioneren , ziekteverzuim en het ondermijnen van het gezag van de baas. Meer...

PERSONEELSBELEID

Leren van veelvoorkomende fouten

Als werkgever zoekt u werknemers om voor u te werken, simpel genoeg. Echter, met het aannemen van personeel en het regelen van de arbeidsvoorwaarden bent u er nog niet. Hoe vermijdt u bekende en beruchte personeelsfouten? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator