Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PERSONEELSBELEID

Als medewerkers in hun eigen spiegel kijken ...

In veel organisaties houden medewerkers zichzelf een spiegel voor en vragen feedback over hun functioneren. Met een mooi woord heet dat ‘360 graden feedback’. Heel waardevol voor hun ontwikkeling. Hoe gaat dat in zijn werk? Meer...

PERSONEELSBELEID

Weet waarom uw werknemers graag bij u blijven

U doet veel moeite om goede medewerkers aan te trekken. Dan is het zonde als goede medewerkers uw organisatie al snel verlaten. Om dat te voorkomen, voeren steeds meer organisaties zgn. ‘stay-gesprekken’. Hoe doen zij dat? Meer...

PERSONEELSBELEID

De voorbereiding op een correctiegesprek

Als leidinggevende geeft u liever een compliment dan dat u een medewerker corrigeert. Helaas komt u er in de dagelijkse praktijk niet onderuit om af en toe een correctiegesprek te voeren. Hoe bereidt u zich het beste voor op zo’n gesprek? Meer...

PERSONEELSBELEID

Geef eens een compliment!

Als werkgever doet u veel moeite om goede en gemotiveerde medewerkers te vinden. Als zij echter eenmaal bij u werken, is het belangrijk hen ook gemotiveerd te houden. Hoe kan zoiets eenvoudigs als een complimentje daarbij helpen? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe stelt u haalbare doelen op?

Als ondernemer weet u waar u naar toe wilt, u heeft een visie. Om te zorgen dat uw plannen uitpakken zijn concrete doelen die opgevolgd worden van cruciaal belang. Mooi gezegd, maar hoe pakt u dat aan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe leer ik personeel samenwerken?

Als bedrijf moet u winst maken, anders houdt het snel op. Daar is een goede interne samenwerking voor nodig, uw medewerkers moeten het immers sámen doen. Hoe leert u uw personeel daarom goed samen te werken? Meer...

VAARDIGHEDEN

Verbeter uw gesprekstechniek en behaal meer resultaat

Op het werk worden er veel gesprekken gevoerd. Verlopen die gesprekken niet goed, dan zult u dat merken aan het functioneren van het personeel, de werksfeer, etc. Wat kunt u leren van de professionals? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe voer ik een slechtnieuwsgesprek?

Als de omstandigheden ernaar zijn dat u slecht nieuws te melden heeft, probeert u dan de schade binnen de perken te houden door de boodschap zo pro­­fessioneel mogelijk te brengen. Een aantal aandachtspunten kan u daarbij hel­­pen. Meer...

PERSONEELSBELEID

Leren van veelvoorkomende fouten

Als werkgever zoekt u werknemers om voor u te werken, simpel genoeg. Echter, met het aannemen van personeel en het regelen van de arbeidsvoorwaarden bent u er nog niet. Hoe vermijdt u bekende en beruchte personeelsfouten? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe geef ik leiding aan een lastige medewerker?

Een lastige medewerker kan de gemoederen goed bezig houden. Instructies niet opvolgen, meningsverschillen over de gang van zaken of langdurige conflicten: het verstoort het werk en dat kost ú uiteindelijk geld. Meer...

Geactualiseerd op: 08.05.2024

Meer van Indicator

indicator