Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

BELEID

Lichaamsgeur en onverzorgd uiterlijk van een medewerker

U geeft een medewerker graag een compliment over zijn nieuwe kleding of kapsel. Maar hoe bespreekt u het als een medewerker zichzelf slecht verzorgt, met vlekken op zijn kleding op het werk komt of als iemand onaangenaam ruikt? Meer...

PERSONEELSBELEID

De introductie van nieuwe medewerkers

Het is als dweilen met de kraan open als een met moeite aangetrokken medewerker na zes maanden de organisatie verlaat omdat hij zich niet echt welkom en aan zijn lot overgelaten voelde. Hoe doet u dat beter? Meer...

PERSONEELSBELEID

Het arbeidsvoorwaardengesprek

Of u nu een gesprek met een sollicitant voert over de arbeidsvoorwaarden of als u de arbeidsvoorwaarden van zittende werknemers wilt aanpassen, gesprekken over ‘geld’ moeten professioneel gevoerd worden. Hoe doet u dat? Meer...

PERSONEELSBELEID

Met een goed gesprek het conflict oplossen

Als twee medewerkers een hooglopend conflict hebben, moet dat natuurlijk worden opgelost. Zeker als zij moeten samenwerken. Soms zit er dan niets anders op dan een officieel gesprek te voeren. Waar moet u in dat geval op letten? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe geef ik feedback?

Het is niet altijd gemakkelijk om werknemers aan te spreken op hun gedrag of hun functioneren. De manier waarop u dat doet, is belangrijk. Door goed feedback te geven, kunt u gedrag én prestaties bijsturen. Maar hoe doet u dat? Meer...

VAARDIGHEDEN

Verbeter uw gesprekstechniek en behaal meer resultaat

Op het werk worden er veel gesprekken gevoerd. Verlopen die gesprekken niet goed, dan zult u dat merken aan het functioneren van het personeel, de werksfeer, etc. Wat kunt u leren van de professionals? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe voer ik een slechtnieuwsgesprek?

Als de omstandigheden ernaar zijn dat u slecht nieuws te melden heeft, probeert u dan de schade binnen de perken te houden door de boodschap zo pro­­fessioneel mogelijk te brengen. Een aantal aandachtspunten kan u daarbij hel­­pen. Meer...

PERSONEELSBELEID

Nieuwe medewerker? Werk hem goed in!

Denk niet dat de kous af is en u klaar bent als u een medewerker heeft aangenomen! De nieuwe medewerker moet worden ingewerkt om de werkwijze en de procedures, de mensen en de cultuur van uw bedrijf goed te leren kennen. Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe voert u een gesprek over privéproblemen?

Als privéproblemen leiden tot slecht functioneren van werknemers, dan wilt u daar wat aan doen. Hoe kunt u daar een gesprek over voeren, zodat het werk er niet of zo min mogelijk onder komt te lijden? Meer...

ONTSLAG

“Vaarwel en tot ziens! Ik ga naar de concurrent.”

Maandagmorgen 08.00 uur. Frits komt binnen en vertelt u dat hij gaat vertrekken. Hij gaat bij een concurrent aan de slag! Wat doet u? Ontsteekt u in woede, wenst u hem veel succes of nodigt u hem uit voor een goed gesprek? Meer...

Geactualiseerd op: 20.05.2024

Meer van Indicator

indicator