Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
BELEID
Lichaamsgeur en onverzorgd uiterlijk van een medewerker
U geeft een medewerker graag een compliment over zijn nieuwe kleding of kapsel. Maar hoe bespreekt u het als een medewerker zichzelf slecht verzorgt, met vlekken op zijn kleding op het werk komt of als iemand onaangenaam ruikt? Meer...
PERSONEELSBELEID
De introductie van nieuwe medewerkers
Het is als dweilen met de kraan open als een met moeite aangetrokken medewerker na zes maanden de organisatie verlaat omdat hij zich niet echt welkom en aan zijn lot overgelaten voelde. Hoe doet u dat beter? Meer...
PERSONEELSBELEID
Het arbeidsvoorwaardengesprek
Of u nu een gesprek met een sollicitant voert over de arbeidsvoorwaarden of als u de arbeidsvoorwaarden van zittende werknemers wilt aanpassen, gesprekken over ‘geld’ moeten professioneel gevoerd worden. Hoe doet u dat? Meer...
PERSONEELSBELEID
Met een goed gesprek het conflict oplossen
Als twee medewerkers een hooglopend conflict hebben, moet dat natuurlijk worden opgelost. Zeker als zij moeten samenwerken. Soms zit er dan niets anders op dan een officieel gesprek te voeren. Waar moet u in dat geval op letten? Meer...
PERSONEELSBELEID
Hoe geef ik feedback?
Het is niet altijd gemakkelijk om werknemers aan te spreken op hun gedrag of hun functioneren. De manier waarop u dat doet, is belangrijk. Door goed feedback te geven, kunt u gedrag én prestaties bijsturen. Maar hoe doet u dat? Meer...
VAARDIGHEDEN
Verbeter uw gesprekstechniek en behaal meer resultaat
Op het werk worden er veel gesprekken gevoerd. Verlopen die gesprekken niet goed, dan zult u dat merken aan het functioneren van het personeel, de werksfeer, etc. Wat kunt u leren van de professionals? Meer...
PERSONEELSBELEID
Hoe voer ik een slechtnieuwsgesprek?
Als de omstandigheden ernaar zijn dat u slecht nieuws te melden heeft, probeert u dan de schade binnen de perken te houden door de boodschap zo professioneel mogelijk te brengen. Een aantal aandachtspunten kan u daarbij helpen. Meer...
PERSONEELSBELEID
Nieuwe medewerker? Werk hem goed in!
Denk niet dat de kous af is en u klaar bent als u een medewerker heeft aangenomen! De nieuwe medewerker moet worden ingewerkt om de werkwijze en de procedures, de mensen en de cultuur van uw bedrijf goed te leren kennen. Meer...
PERSONEELSBELEID
Hoe voert u een gesprek over privéproblemen?
Als privéproblemen leiden tot slecht functioneren van werknemers, dan wilt u daar wat aan doen. Hoe kunt u daar een gesprek over voeren, zodat het werk er niet of zo min mogelijk onder komt te lijden? Meer...
ONTSLAG
“Vaarwel en tot ziens! Ik ga naar de concurrent.”
Maandagmorgen 08.00 uur. Frits komt binnen en vertelt u dat hij gaat vertrekken. Hij gaat bij een concurrent aan de slag! Wat doet u? Ontsteekt u in woede, wenst u hem veel succes of nodigt u hem uit voor een goed gesprek? Meer...