Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

ZIEKTEVERZUIM

Verlaag de terugkeerdrempel bij ziekteverzuim

Volgens de Arbo Unie is er in 2022 bijna een derde meer ziekteverzuim dan voor corona. Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers eerder en volledig klachtenvrij de weg terugvinden naar het kantoor en niet één à twee dagen extra uitzieken? Meer...

PERSONEELSBELEID

Stimuleren nieuwe werkwijze: leren van en met elkaar

Alleen als het leerklimaat veilig is, gaan medewerkers zich ontwikkelen. Met een coachende leidinggevende die successen en fouten als leermomenten ziet, wordt de angst voor ‘het nieuwe’ minder. Hoe nu dit proces in gang zetten? Meer...

BELEID

Lichaamsgeur en onverzorgd uiterlijk van een medewerker

U geeft een medewerker graag een compliment over zijn nieuwe kleding of kapsel. Maar hoe bespreekt u het als een medewerker zichzelf slecht verzorgt, met vlekken op zijn kleding op het werk komt of als iemand onaangenaam ruikt? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe voorkomt u opgebrande medewerkers?

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat in een werkomgeving waarin de focus ligt op verbetering en ontwikkeling, de kans op een burn-out van medewerkers kleiner is. Hoe kunt u het risico van een burn-out voorkomen? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe vult u de energietank van uw medewerkers?

Als werkgever vraagt u veel van uw medewerkers, dat hoort erbij. Maar soms geven medewerkers te veel en raken ze overspannen. Wat is een goede verhouding tussen geven en vragen? Wanneer raakt u de juiste snaar? Meer...

PERSONEELSBELEID

Ziek is ziek, maar verzuim is een keuze

Het is geen fabel! Er zijn medewerkers die zich direct ziek melden als zij in de krant lezen dat er een griepepidemie heerst. Niet voor niets wordt vaak gezegd dat ziekte je overkomt, maar dat verzuim een keuze is. Hoe gaat u daarmee om? Meer...

PERSONEELSBELEID

Leidinggeven in ‘Het Nieuwe Werken’

Het is een onomkeerbare ontwikkeling: medewerkers mogen en kunnen werken waar en wanneer ze willen (tijd- en plaatsonafhankelijk). Maar hoe stuurt u medewerkers aan die u niet ziet en die misschien wel ’s nachts werken? Meer...

PERSONEELSBELEID

De voorbereiding op een correctiegesprek

Als leidinggevende geeft u liever een compliment dan dat u een medewerker corrigeert. Helaas komt u er in de dagelijkse praktijk niet onderuit om af en toe een correctiegesprek te voeren. Hoe bereidt u zich het beste voor op zo’n gesprek? Meer...

PERSONEELSBELEID

Motiveren in moeilijke tijden

In moeilijke tijden zijn werkgevers en leidinggevenden vaak te druk om hun werknemers te motiveren. Dat is zonde, want juist dán speelt motivatie een belangrijke rol. Dan haalt u namelijk meer uit uw werknemers. Meer...

PERSONEELSBELEID

Leren van veelvoorkomende fouten

Als werkgever zoekt u werknemers om voor u te werken, simpel genoeg. Echter, met het aannemen van personeel en het regelen van de arbeidsvoorwaarden bent u er nog niet. Hoe vermijdt u bekende en beruchte personeelsfouten? Meer...

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator

indicator