Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
LOONADMINISTRATIE
Vijf belangrijke nieuwigheden in uw loonadministratie 2020
Naast loonheffingen, premies en de werkkostenregeling, verdient uw loonadministratie natuurlijk ook de nodige aandacht. Daarin hebben namelijk vanaf 2020 ook de nodige veranderingen plaatsgevonden. Wij lichten er vijf voor u uit. Lees verder! Meer...
LOONADMINISTRATIE
Twee taken, twee lonen, waarover heffingskorting?
Uw collega heeft een werknemer met twee verschillende beloningen omdat hij twee functies uitoefent. Uw collega vraagt zich af waarover hij nu de heffingskorting moet toepassen. Wij zochten het voor hem uit. Weet u hoe dat in elkaar steekt? Meer...
BELASTINGCONTROLE
Looncontrole gehad, wie zal dat betalen?
Helaas is er een fout geslopen in uw loonadministratie. U heeft over een te laag loonbedrag belasting berekend en afgedragen. Dit heeft de fiscus opgemerkt bij een controle. Hoe pakt een correctie van uw loonadministratie dan uit? Meer...
LOON
Omzetgerelateerd loon, mag dat wel?
Stel, u wilt loon op basis van omzet afspreken. Als deze vorm niet tornt aan het wettelijk minimumloon, dan zou dat toch moeten kunnen? Los van cao’s of bedrijfsregelingen, wat mag u afspreken? Meer...
LOONADMINISTRATIE
Extra aandacht urenadministratie voorkomt gedonder
Uw urenadministratie moet correct zijn, anders loopt u tegen correcties, boetes en rente aan. Het UWV, de fiscus en het CBS kwamen derhalve onlangs met een memo hierover omdat het vaak misgaat. Waar moet u op letten? Meer...
LOON
Wat moet u vanaf 2017 op de loonstrook vermelden?
De eerste keer bent u verplicht een loonstrook op papier of digitaal te verstrekken. Daarna hoeft dat pas weer als de gegevens wijzigen. Doet u dat evengoed bij iedere salarisbetaling, wat moet daar dan op vermeld staan vanaf 2017? Meer...
LOONADMINISTRATIE
Begrijp de loonstrook 2007
Zoals ieder jaar, zijn er veel premies, regelingen en heffingen veranderd. Hoe legt u dit uit aan uw medewerkers, als zij met vragen komen? Meer...