Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

CONFLICTHANTERING

Conflicten ... zonder wrijving geen glans

Conflicten zijn er in alle soorten en maten. Zo kan er een conflict zijn tussen medewerkers en tussen afdelingen. Conflicten horen bij het (werkzame) leven. Ze zijn niet altijd te voorkomen, maar moeten wel opgelost worden. Meer...

PERSONEELSBELEID

Het arbeidsvoorwaardengesprek

Of u nu een gesprek met een sollicitant voert over de arbeidsvoorwaarden of als u de arbeidsvoorwaarden van zittende werknemers wilt aanpassen, gesprekken over ‘geld’ moeten professioneel gevoerd worden. Hoe doet u dat? Meer...

PERSONEELSBELEID

In een gesprek het conflict de wereld uit

Als medewerkers een conflict hebben, kan dat grote gevolgen hebben. Daarom is het belangrijk dat beide partijen hun grieven, wensen en eisen helder krijgen. Uiteindelijk moeten ze met elkaar om de tafel. Hoe pakt u zo’n gesprek aan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Met een goed gesprek het conflict oplossen

Als twee medewerkers een hooglopend conflict hebben, moet dat natuurlijk worden opgelost. Zeker als zij moeten samenwerken. Soms zit er dan niets anders op dan een officieel gesprek te voeren. Waar moet u in dat geval op letten? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe lost u conflicten adequaat op?

Conflicten zijn er in soorten en maten. Zo kan er bijv. een conflict zijn tussen medewerkers en tussen afdelingen. Conflicten horen er nu eenmaal bij, maar om escalatie te voorkomen, moeten ze wel opgelost worden. Hoe doet u dat? Meer...

COMMUNICATIE

Hoe brengt u slecht nieuws het best?

Het is nauwelijks mogelijk om op een positieve manier aan een goedwillende en enthousiaste medewerker te vertellen dat hij, door de slechte jaarcijfers, ontslagen wordt. Hoe reageert u op de emoties van een ontslagen medewerker? Meer...

VAARDIGHEDEN

Verbeter uw gesprekstechniek en behaal meer resultaat

Op het werk worden er veel gesprekken gevoerd. Verlopen die gesprekken niet goed, dan zult u dat merken aan het functioneren van het personeel, de werksfeer, etc. Wat kunt u leren van de professionals? Meer...

PERSONEELSBELEID

Hoe geef ik leiding aan een lastige medewerker?

Een lastige medewerker kan de gemoederen goed bezig houden. Instructies niet opvolgen, meningsverschillen over de gang van zaken of langdurige conflicten: het verstoort het werk en dat kost ú uiteindelijk geld. Meer...

ZIEKTEVERZUIM

Wat te doen met snelle ziekmelders?

De kosten van ziekteverzuim blijken in de praktijk 1,5 tot 5 maal de directe loonkosten. Vaak is veel kortstondig ziekteverzuim de oorzaak hiervan. Er lijkt meestal weinig aan te doen, of zijn er toch mogelijkheden? Meer...

ONTSLAG

“Vaarwel en tot ziens! Ik ga naar de concurrent.”

Maandagmorgen 08.00 uur. Frits komt binnen en vertelt u dat hij gaat vertrekken. Hij gaat bij een concurrent aan de slag! Wat doet u? Ontsteekt u in woede, wenst u hem veel succes of nodigt u hem uit voor een goed gesprek? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator

indicator