Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
PERSONEELSBELEID
Vaarwel beoordelingsgesprek, welkom FIT-gesprek
Het voeren van een beoordelingsgesprek heeft in veel organisaties plaatsgemaakt voor het zogenoemde ‘FIT-gesprek’. FIT staat voor Functioneren, Inzetbaarheid en Talent. Hoe zo’n gesprek voor te bereiden en te voeren? Meer...
PERSONEELSBELEID
Bind medewerkers met ontwikkelgesprekken
Het succes van een organisatie hangt steeds meer af van het vermogen om talentvolle medewerkers aan te trekken, ze in hun kracht te zetten en ze te behouden. Hoe bindt u deze met moeite aangetrokken medewerkers voor een langere tijd? Meer...
FUNCTIONEREN & BEOORDELEN
FIT-gesprekken en de juridische kaders
In organisaties die het zogenoemde ‘nieuwe beoordelen’ hebben omarmd, staan onderwerpen als werkplezier en ontwikkelen van talenten centraal. Maar natuurlijk moet er, net zoals vroeger, gewoon gepresteerd worden. Meer...
FUNCTIONEREN & BEOORDELEN
Fit aan de finish met FIT-gesprekken
Traditionele beoordelingsgesprekken waarin een keer per jaar een eenrichtingsverkeergesprek wordt gevoerd, zijn steeds minder gebruikelijk. Zij worden steeds vaker vervangen door zogenaamde ‘FIT-gesprekken’. Hoe werkt dat? Meer...
PERSONEELSBELEID
Binden van medewerkers, een renderende investering!
Veel bedrijven hebben moeite om medewerkers te vinden. Soms moeten zij zelfs nee verkopen, omdat zij opdrachten niet uit kunnen voeren. Een investering in het behouden van medewerkers is dan een renderende investering. Maar hoe? Meer...
BEOORDELEN
Het Nieuwe Beoordelen, focus op talenten
Achmea liet onlangs weten dat zij de beoordelingsgesprekken afschaffen. Volgens hen doen deze gesprekken meer kwaad dan goed. Wat nu als u als ‘kleinere’ werkgever dit ook wilt? Hoe pakt u dat dan aan? Meer...
PERSONEELSBELEID
Maak medewerkers verantwoordelijk voor eigen prestaties
Steeds meer medewerkers werken (gedeeltelijk) ‘buiten de deur’. Dat vraagt om een andere manier van aansturen en beoordelen, bijvoorbeeld door medewerkers zichzelf te laten aansturen en 360°-feedback te geven. Hoe dan? Meer...
PERSONEELSBELEID
Versterk wat uw medewerker goed kan
Medewerkers werken steeds minder vanuit taken en participeren in projecten waarin zij verschillende rollen bezetten. Hoe nu optimaal gebruik te maken van hun kennis en vaardigheden? Meer...
BEOORDELEN
Ontwikkel de competenties van uw werknemers
In steeds meer organisaties worden medewerkers aangestuurd en beoordeeld op geleverde prestaties (output). Om deze prestaties te kunnen leveren moeten zij beschikken over de juiste competenties (input). Hoe ontwikkelt u die? Meer...
WERVING & SELECTIE
Beschrijf die functie
Bij het aannemen van personeel is een functiebeschrijving onmisbaar. Zo weet u wat u van elkaar kunt verwachten. Als de cao niets regelt, zult u zelf aan de slag moeten. Waar moet u dan op letten? Meer...