Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PERSONEELSBELEID

Vaarwel beoordelingsgesprek, welkom FIT-gesprek

Het voeren van een beoordelingsgesprek heeft in veel organisaties plaatsgemaakt voor het zogenoemde ‘FIT-gesprek’. FIT staat voor Functioneren, Inzetbaarheid en Talent. Hoe zo’n gesprek voor te bereiden en te voeren? Meer...

PERSONEELSBELEID

Bind medewerkers met ontwikkelgesprekken

Het succes van een organisatie hangt steeds meer af van het vermogen om talentvolle medewerkers aan te trekken, ze in hun kracht te zetten en ze te behouden. Hoe bindt u deze met moeite aangetrokken medewerkers voor een langere tijd? Meer...

FUNCTIONEREN & BEOORDELEN

FIT-gesprekken en de juridische kaders

In organisaties die het zogenoemde ‘nieuwe beoordelen’ hebben omarmd, staan onderwerpen als werkplezier en ontwikkelen van talenten centraal. Maar natuurlijk moet er, net zoals vroeger, gewoon gepresteerd worden. Meer...

FUNCTIONEREN & BEOORDELEN

Fit aan de finish met FIT-gesprekken

Traditionele beoordelingsgesprekken waarin een keer per jaar een eenrichtingsverkeergesprek wordt gevoerd, zijn steeds minder gebruikelijk. Zij worden steeds vaker vervangen door zogenaamde ‘FIT-gesprekken’. Hoe werkt dat? Meer...

PERSONEELSBELEID

Binden van medewerkers, een renderende investering!

Veel bedrijven hebben moeite om medewerkers te vinden. Soms moeten zij zelfs nee verkopen, omdat zij opdrachten niet uit kunnen voeren. Een investering in het behouden van medewerkers is dan een renderende investering. Maar hoe? Meer...

BEOORDELEN

Het Nieuwe Beoordelen, focus op talenten

Achmea liet onlangs weten dat zij de beoordelingsgesprekken afschaffen. Volgens hen doen deze gesprekken meer kwaad dan goed. Wat nu als u als ‘kleinere’ werkgever dit ook wilt? Hoe pakt u dat dan aan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Maak medewerkers verantwoordelijk voor eigen prestaties

Steeds meer medewerkers werken (gedeeltelijk) ‘buiten de deur’. Dat vraagt om een andere manier van aansturen en beoordelen, bijvoorbeeld door medewerkers zichzelf te laten aansturen en 360°-feedback te geven. Hoe dan? Meer...

PERSONEELSBELEID

Versterk wat uw medewerker goed kan

Medewerkers werken steeds minder vanuit taken en participeren in projecten waarin zij verschillende rollen bezetten. Hoe nu optimaal gebruik te maken van hun kennis en vaardigheden? Meer...

BEOORDELEN

Ontwikkel de competenties van uw werknemers

In steeds meer organisaties worden medewerkers aangestuurd en beoordeeld op geleverde prestaties (output). Om deze prestaties te kunnen leveren moeten zij beschikken over de juiste competenties (input). Hoe ontwikkelt u die? Meer...

WERVING & SELECTIE

Beschrijf die functie

Bij het aannemen van personeel is een functiebeschrijving onmisbaar. Zo weet u wat u van elkaar kunt verwachten. Als de cao niets regelt, zult u zelf aan de slag moeten. Waar moet u dan op letten? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator