Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID

Uw aansprakelijkheid beperken bij levering of dienst

Als u goederen levert of diensten verricht, moet u de overeenkomst correct uitvoeren. Als er iets fout gaat, bent u aansprakelijk voor de schade. Hoe kunt u de aansprakelijkheid zo veel mogelijk beperken of zelfs uitsluiten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Bestuurder zijn is niet niets doen

De tijdelijk voorzitter van een stichting voor begeleiding van re-integratietrajecten moet opdraaien voor een hoge belastingschuld. Hoe kon het zover komen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Aansprakelijkheid zzp’er beperken via G-rekening

Stel, u werkt met een zzp’er. U heeft geen rechtstreekse afspraken met hem, maar u heeft een intermediair ingeschakeld, ook inzake de betalingen. Hoe zit het dan met uw risico’s? Wat zei de staatsecretaris hier onlangs van? Meer...

DGA - AANSPRAKELIJKHEID

Goed afgedekt met een BV! Of toch niet?

Een collega-ondernemer dacht zijn zaken goed op orde te hebben met de oprichting van een BV. Zo was hij mooi juridisch ingedekt. Totdat de bank toch bij hem privé kwam aankloppen … Meer...

CONTRACT EN VOORWAARDEN

Moet u altijd bloeden bij een exoneratiebeding?

Veel bedrijven sluiten in hun algemene voorwaarden iedere aansprakelijkheid uit in een zogenaamd ‘exoneratiebeding’. In een voorkomend geval blijft u als klant zitten met de schade. Is er dan nog een mogelijkheid dit beding van tafel te krijgen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Uw spullen in verzekerde bewaring?

Als u uw dure gereedschap in reparatie geeft bij een speciaalzaak, mag u erop vertrouwen dat zij goed voor uw spullen zorgen. Maar hoe zit het als er bij de reparateur wordt ingebroken en het blijkt dat hij niet verzekerd is? Meer...

DAT OVERKOMT U TOCH NIET?

Wie is er aansprakelijk?

U schakelt als ondernemer een zzp’er in voor een klus bij een klant. Wie is nu aansprakelijk als de zzp’er een grove fout maakt? Kan uw klant dan bij ú aankloppen? Meer...

ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?

Wij zijn niet aansprakelijk voor schade

Uw klant wil u aansprakelijk stellen voor de door hem geleden schade. U heeft echter uw aansprakelijkheid uitgesloten in uw algemene voorwaarden. Kunt u hier altijd met succes een beroep op doen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Veiligheidsgordels vast a.u.b.!

Fasten your seatbelts! U weet het inmiddels wel, de economische vooruitzichten zijn somber. Heeft u uw financiële veiligheidsgordels al om? Meer...

ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?

Spookfacturen? Die betaalt u toch niet? Of toch?

Het is weer aan de orde van de dag: malafide bedrijven die misbruik willen ma­ken van het feit dat u zo druk bent. Ze sturen u onterechte facturen, orderbeves­tigingen, enz. En dat in de hoop dat u snel even betaalt. Oppassen dus. Meer...

Geactualiseerd op: 02.05.2024

Meer van Indicator

indicator