Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

DEBITEUREN

Verklein het risico op wanbetalingen van debiteuren

Volgens onderzoek zagen zelfstandig ondernemers de afgelopen zes maanden het aantal wanbetalingen verdubbelen. De verwachting is dat dit niet zal verminderen. Hoe bereidt u zich hierop voor? Meer...

DEBITEURENBEHEER

Hoe een goede betalingsregeling treffen met een klant?

U heeft een mooie order geleverd aan uw klant en wacht op betaling. Deze blijft uit en uw klant vraagt om een betalingsregeling. Het lijkt u verstandig om de klant tegemoet te komen, maar hoe pakt u dat aan? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Uw aansprakelijkheid beperken bij levering of dienst

Als u goederen levert of diensten verricht, moet u de overeenkomst correct uitvoeren. Als er iets fout gaat, bent u aansprakelijk voor de schade. Hoe kunt u de aansprakelijkheid zo veel mogelijk beperken of zelfs uitsluiten? Meer...

CREDITEURENBEHEER

Corona en selectief uw rekeningen betalen ...

Het kan door corona aantrekkelijk zijn om die ene belangrijke crediteur wel te betalen en andere crediteuren wat langer op hun geld te laten wachten. Welke risico’s kan dit echter met zich meebrengen? Wat is wijsheid en wat is verstandig? Meer...

DEBITEURENBEHEER

Mijn klant failliet door corona, wat nu?

“De faillissementen stijgen”, aldus het CBS. Stel, uw klant gaat failliet als gevolg van de coronacrisis. Wat kunt u doen om te voorkomen dat uw schade groot is bij een faillissement en hoe dient u te handelen als uw klant failliet is? Kunt u anticiperen? Meer...

INCASSO

Niet-betalende klanten voorkomen?

Iedere ondernemer krijgt er een keer mee te maken; niet- of veel te laat betalende klanten. Toch kunt u voordat u zakendoet al wat meer zekerheid krijgen over de nieuwe (zakelijke) klant. Hoe pakt u dat aan en wat zijn de mogelijkheden? Meer...

RECHT

Uw klant betaalt niet, mag u kosten in rekening brengen?

Als uw klant uw factuur niet tijdig betaalt, kost dat u tijd en geld. U moet extra telefoonkosten of portokosten maken, u krijgt geen rente of moet meer krediet opnemen. Kunt u die kosten als incassokosten verhalen op uw klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Een goede offerte maken, zo doet u dat

Bij een grotere order is het gebruikelijk dat klanten eerst om een offerte vragen. Hoe zit dat eigenlijk juridisch? Bent u meteen gebonden aan uw offerte of kunt u deze nog herroepen? Heeft het zin om een vrijblijvende offerte te maken? Meer...

BEDRIJFSOVERNAME EN FAILLISSEMENT

Uw concurrent in de uitverkoop …

Uw concurrent gaat failliet, waardoor u de kans heeft om (delen van) het bedrijf voor een zacht prijsje over te nemen. U heeft daar wel oren naar, maar hoe pakt u zo’n overname aan zodat u geen kat in de zak koopt? Meer...

ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?

Gaat hij wel betalen?

Natuurlijk bent u blij met die grote order van die nieuwe klant! Maar uiteindelijk is het allerbelangrijkst dat uw nieuwe klant ook op tijd zijn rekening betaalt. Hoe checkt u wat voor vlees u in de kuip heeft? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator