Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 9 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID

Uw aansprakelijkheid beperken bij levering of dienst

Als u goederen levert of diensten verricht, moet u de overeenkomst correct uitvoeren. Als er iets fout gaat, bent u aansprakelijk voor de schade. Hoe kunt u de aansprakelijkheid zo veel mogelijk beperken of zelfs uitsluiten? Meer...

RECHT

Te laag geprijsd artikel meegeven, u beslist, maar … 

U of een van uw medewerkers heeft zich vergist met het prijzen van een product in uw winkel. Bij de kassa ontstaat er de nodige tumult. Wat staat hierover eigenlijk in de wet en hoe gaat u er in de praktijk het beste mee om? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Met wie heeft u een overeenkomst gesloten?

Stel, u doet zaken met een nieuwe klant. Als u zijn bedrijf checkt bij de Kamer van Koophandel is de handelsnaam van uw nieuwe klant de handelsnaam van een BV met een andere naam. Met wie heeft u nu een contract? Meer...

ACTUALITEIT

Uw aanbieding een beetje opleuken, link, linker, linkst!

Als u een product of een dienst wilt verkopen, benadrukt u natuurlijk vooral de goede eigenschappen. Wat als u daarbij overdrijft, of het zelfs niet al te nauw neemt met de waarheid? Wat besliste de rechter onlangs? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Voeren vals keurmerk is oneerlijke handelspraktijk

Bij zakendoen via internet weet u als ondernemer vaak niet wie uw klanten zijn en is het moeilijk een relatie met hen op te bouwen. Het voeren van een keurmerk kan dan een goede manier zijn om u te onderscheiden van uw collega’s. Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Nieuwe regels voor verkoop aan consumenten

Sinds 13 juni 2014 geldt voor ‘handelaren’ die zakendoen met consumenten, het nieuwe consumentenrecht. Hoe ruim of hoe eng is het begrip ‘handelaar’? Met andere woorden: krijgt u in uw bedrijf ook te maken met deze nieuwe regels? Meer...

CONTRACT EN VOORWAARDEN

Al nagedacht over de bedenktijd voor consumenten?

Sinds 13 juni 2014 gelden er nieuwe regels voor overeenkomsten met consumenten. Zo hebben consumenten een ruimere bedenktijd bij overeenkomsten van koop op afstand en buiten een winkel gesloten. Wat is er nieuw? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Oeps, foutje ...?

Onlangs bood de Hema op haar website een taart aan voor € 0,-. Dat was een foutje ... Hema was sportief en hield woord, maar wat als het ú overkomt? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Bedrijfscorrespondentie; wat moet u vermelden?

Regelmatig vragen abonnees ons welke gegevens zij moeten opnemen in hun brieven, facturen, reclame-uitingen en op de website. Bent u verplicht om steeds de rechtsvorm van uw bedrijf te vermelden? De wettelijke eisen op een rijtje. Meer...

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator

indicator