Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 9 adviezen
AANSPRAKELIJKHEID
Uw aansprakelijkheid beperken bij levering of dienst
Als u goederen levert of diensten verricht, moet u de overeenkomst correct uitvoeren. Als er iets fout gaat, bent u aansprakelijk voor de schade. Hoe kunt u de aansprakelijkheid zo veel mogelijk beperken of zelfs uitsluiten? Meer...
RECHT
Te laag geprijsd artikel meegeven, u beslist, maar …
U of een van uw medewerkers heeft zich vergist met het prijzen van een product in uw winkel. Bij de kassa ontstaat er de nodige tumult. Wat staat hierover eigenlijk in de wet en hoe gaat u er in de praktijk het beste mee om? Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Met wie heeft u een overeenkomst gesloten?
Stel, u doet zaken met een nieuwe klant. Als u zijn bedrijf checkt bij de Kamer van Koophandel is de handelsnaam van uw nieuwe klant de handelsnaam van een BV met een andere naam. Met wie heeft u nu een contract? Meer...
ACTUALITEIT
Uw aanbieding een beetje opleuken, link, linker, linkst!
Als u een product of een dienst wilt verkopen, benadrukt u natuurlijk vooral de goede eigenschappen. Wat als u daarbij overdrijft, of het zelfs niet al te nauw neemt met de waarheid? Wat besliste de rechter onlangs? Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Voeren vals keurmerk is oneerlijke handelspraktijk
Bij zakendoen via internet weet u als ondernemer vaak niet wie uw klanten zijn en is het moeilijk een relatie met hen op te bouwen. Het voeren van een keurmerk kan dan een goede manier zijn om u te onderscheiden van uw collega’s. Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Nieuwe regels voor verkoop aan consumenten
Sinds 13 juni 2014 geldt voor ‘handelaren’ die zakendoen met consumenten, het nieuwe consumentenrecht. Hoe ruim of hoe eng is het begrip ‘handelaar’? Met andere woorden: krijgt u in uw bedrijf ook te maken met deze nieuwe regels? Meer...
CONTRACT EN VOORWAARDEN
Al nagedacht over de bedenktijd voor consumenten?
Sinds 13 juni 2014 gelden er nieuwe regels voor overeenkomsten met consumenten. Zo hebben consumenten een ruimere bedenktijd bij overeenkomsten van koop op afstand en buiten een winkel gesloten. Wat is er nieuw? Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Oeps, foutje ...?
Onlangs bood de Hema op haar website een taart aan voor € 0,-. Dat was een foutje ... Hema was sportief en hield woord, maar wat als het ú overkomt? Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Bedrijfscorrespondentie; wat moet u vermelden?
Regelmatig vragen abonnees ons welke gegevens zij moeten opnemen in hun brieven, facturen, reclame-uitingen en op de website. Bent u verplicht om steeds de rechtsvorm van uw bedrijf te vermelden? De wettelijke eisen op een rijtje. Meer...