Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

ZAKENDOEN

Dat is schrikken … een klant failliet, hoe kunt u dit eerder herkennen?

Het aantal faillissementen neemt toe, aldus de media, en daarmee ook het risico dat u niet betaald krijgt. Hoe herkent u klanten die in zwaar weer verkeren, zodat u tijdig actie kunt nemen? Meer...

ONDERNEMERSCHAP

Geen omzet, maar wel ondernemer voor de Belastingdienst

Kunt u fiscaal als ondernemer worden aangemerkt, terwijl u geen of nauwelijks omzet genereert? Zo ja, onder welke voorwaarden? Onder andere de fiscale ondernemersaftrekken zijn het voordeel, maar wat besliste de rechter hier onlangs over? Meer...

DEBITEURENBEHEER

Mijn klant failliet door corona, wat nu?

“De faillissementen stijgen”, aldus het CBS. Stel, uw klant gaat failliet als gevolg van de coronacrisis. Wat kunt u doen om te voorkomen dat uw schade groot is bij een faillissement en hoe dient u te handelen als uw klant failliet is? Kunt u anticiperen? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Uw product/dienst als abonnement aan de man brengen?

Een stijgende trend in ondernemersland. Steeds meer producten en diensten worden in abonnementsvorm aangeboden. Dat heeft zo zijn voor- en nadelen. Is het iets voor u en waar moet u zoal aan denken? Meer...

ALGEMENE VOORWAARDEN

Moet u uw algemene voorwaarden deponeren?

Algemene voorwaarden hanteren, zult u ongetwijfeld al doen. Een abonnee vroeg zich nu af of hij zijn algemene voorwaarden eigenlijk moest deponeren? Zo ja, waar en hoe dan? Meer...

ONDERNEMEN

U wilt instappen in een franchiseformule, waarop letten?

U heeft de kans om een onderneming te starten op basis van een bestaande franchiseformule. U wilt die kans grijpen. Maar waar moet u op letten bij franchise? Wat zijn de valkuilen en welke regelgeving geldt er? Meer...

HANDELSPRAKTIJK

Voeren vals keurmerk is oneerlijke handelspraktijk

Bij zakendoen via internet weet u als ondernemer vaak niet wie uw klanten zijn en is het moeilijk een relatie met hen op te bouwen. Het voeren van een keurmerk kan dan een goede manier zijn om u te onderscheiden van uw collega’s. Meer...

RECHT - HANDELSPRAKTIJK

Reclame op het randje: effectief, maar mag het ook wel?

Geen enkele onderneming ontkomt eraan: reclame maken. Om nieuwe klanten te werven of om de omzet omhoog te jagen. Een beetje stoute reclame (‘op het randje’) is weliswaar effectief, maar hoe weet u of het is toegestaan? Meer...

ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?

De mondelinge afspraken bewezen

Een relatie brengt u in contact met een collega-ondernemer. Die heeft een goed idee en kan uw kennis en ervaring uitstekend gebruiken. U spreekt af dat u zult meedelen in de opbrengst en gaat alvast aan de slag. Is dat wel verstandig? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator