Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
RECHT
Voorkom problemen met uw IT-leverancier: hoe zit het met zijn zorgplicht en wat met de exit-regeling?
Uw IT-leverancier heeft een zorgplicht jegens u. Hoever gaat deze zorgplicht en heeft u deze goed geregeld? En in het geval het misgaat, kunt u dan onder uw overeenkomst of relatie uit? Heeft u de gevolgen goed geregeld? Meer...
RECHT
Wanneer gaat de garantie in?
U koopt een keukenapparaat voor uw woning met een fabrieksgarantie voor twee jaar. Een half jaar later neemt u het apparaat pas in gebruik en ruim twee jaar na de aankoop werkt het apparaat niet meer. Hoe zit het nu met de garantie? Meer...
CONTRACT EN VOORWAARDEN
Alleen aangetekend klagen?
Als ondernemer moet u een deugdelijk product leveren. Als dit niet het geval is, kan uw klant dat aan u melden. Mag u in uw algemene voorwaarden bepalen dat uw klanten uitsluitend per aangetekende brief mogen klagen? Meer...
RECHT
Al nagedacht over de bedenktijd voor consumenten?
Sinds 13 juni 2014 gelden er nieuwe regels voor overeenkomsten met consumenten. Zo hebben consumenten een ruimere bedenktijd bij overeenkomsten die op afstand en buiten de winkel zijn gesloten. Wat is er nieuw? Meer...
RECHT
Uitsluitend voor huishoudelijk gebruik …
U schaft voor uw bedrijf een volautomatische koffiezetter aan. In de documentatie staat dat het apparaat alleen bestemd is voor huishoudelijk gebruik. Betekent dat dat u straks geen garantie heeft? Meer...
CONTRACT EN VOORWAARDEN
Moet u altijd bloeden bij een exoneratiebeding?
Veel bedrijven sluiten in hun algemene voorwaarden iedere aansprakelijkheid uit in een zogenaamd ‘exoneratiebeding’. In een voorkomend geval blijft u als klant zitten met de schade. Is er dan nog een mogelijkheid dit beding van tafel te krijgen? Meer...
HANDELSPRAKTIJK
Pas als het helemaal in orde is, betaal ik je
Een deel van de spullen van uw leverancier blijken weer eens niet in orde. U besluit om daarom voorlopig zijn facturen nog maar even niet te betalen. Maar mag dat wel en mag dat voor het volledige bedrag? Meer...
PRIVÉ - RECHT
Garantie tot aan de deur!
Wat kunt u leren van de koper die een tweedehandsauto kocht met slechts een beperkte garantie? De dag na de aankoop gaat de auto al stuk. Kon de overeenkomst teruggedraaid worden of had de koper maar beter moeten opletten? Meer...
ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?
Hoezo wanprestatie, je hebt het toch zelf verprutst?
Als u een dure boormachine koopt, verwacht u dat die goed functioneert. De leverancier geeft immers garantie en staat goed bekend. Maar wat als uw leverancier moeilijk doet? En maakt het uit hoe u bent omgegaan met de machine? Meer...
CONTRACT EN VOORWAARDEN
Mijn eigen voorwaarden gelden!
U bent een overeenkomst aangegaan voor de levering van een partij goederen. U vindt het belangrijk dat uw eigen algemene voorwaarden op de transactie van toepassing zijn. Hoe pakt u dat aan? Meer...