Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 9 adviezen
VERKOOPTACTIEK
Moeilijk verkoopbare producten
Vrijwel iedere verkoper of ondernemer heeft te maken met moeilijk(er) verkoopbare producten. Hoe kunt u de verkoop van die producten toch stimuleren? Meer...
MARKETING - ASSORTIMENT
Groot of klein assortiment, wat is beter voor de omzet?
Als u de klant een groot assortiment aanbiedt, heeft hij veel keuze. Mooi toch? Of moet u hem het kiezen makkelijker maken en juist een klein assortiment bieden? Wat zegt onderzoek over hoe groot het productassortiment moet zijn? Meer...
ASSORTIMENT
Zo analyseert u uw assortiment
Zowel in goede als in slechte tijden is het slim om van tijd tot tijd uw assortiment te analyseren. Wat is daar een goede methode voor? Meer...
STRATEGIE
Extra omzet met trainingen, clinics en workshops
Verkoopt u producten of diensten waar een uitleg bij hoort - of kán horen? U vindt het dan misschien vanzelfsprekend om die te geven, maar die ‘uitleg’ zou ook best wel eens geld kunnen opbrengen. Meer...
ASSORTIMENT
Van service naar extra omzet
Een goede serviceovereenkomst kan leiden tot een betere klantenbinding, omzetverhoging én profilering van uw bedrijf. Wat komt daar zoal bij kijken en hoe bepaalt u de prijs voor zo’n overeenkomst? Meer...
ASSORTIMENT
Uw eigen product als Black Label? Dat kan!
Grote modemerken als Ralph Lauren, Harley Davidson, BOSS, Silver Creek en bijvoorbeeld ook whiskymerk Johnny Walker hebben het: een Black Label - waardoor het zwart ziet van de klanten. Wat kunt u ermee? Meer...
STRATEGIE
(Onder)houd uw klanten langer
Als een klant bij u koopt, wilt u hem natuurlijk zo veel mogelijk service geven, zodat hij zo lang mogelijk klant blijft. Maar misschien is daar ook nog extra omzet uit te halen … Meer...
STRATEGIE
Upgrade uw aanbod … én uw winst!
Zelfs in tijden van economische crisis zijn er nog volop klanten die op zoek zijn naar ‘net iets beter’. Ze hebben net iets meer te besteden dan anderen. Hoe kunt u daarop inspelen? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Kom maar naar Zeist
Een zoetwarenfabrikant lanceerde jaarlijks een nieuw product. En ieder jaar was dat een moment voor de klanten om te proberen er iets extra’s uit te slepen. Totdat de fabrikant een slimme manier voor productintroducties bedacht. Meer...