Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
MARKETING
Zit er voor u muziek in Groupon?
In10lessen.nl leert mensen in 10 lessen en met 100 video’s gitaar spelen. Om extra klanten te werven, werd Groupon ingezet. Er werd veel verkocht, maar weinig verdiend en het kostte veel tijd. Toch was men tevreden. Iets voor u? Meer...
RECLAME MAKEN
Stickers blijven ook in het geheugen plakken
We zijn er zo mee vertrouwd dat we ze niet meteen als een mooi reclamemedium zien: stickers. Wie er creatief mee omgaat, kan voor sterke boodschappen zorgen die blijven hangen. Een aantal mooie voorbeelden op een rijtje … Meer...
RECLAME MAKEN
De belangrijkste actie in reclame: de ‘call to action’
Een belangrijk deel van een verkoopgesprek is het einde: vragen naar de opdracht of naar een vervolggesprek. De vraag is nu: hoe vraagt u in uw reclame-uiting naar de order of naar een vervolggesprek? Meer...
MARKETING - ADVERTEREN
Hoe maakt u een goede advertentie?
Adverteren kost veel geld. De bedoeling van een advertentie is meestal om meer omzet te genereren en daarmee dit geld weer terug te verdienen. Hoe kunt u bepalen of de inhoud en de opmaak van de advertentie goed genoeg zijn? Meer...
PSYCHOLOGIE
Waarom ‘nieuw’ afschrikt
Zet u in uw reclame het woord ‘nieuw’ erbij om klanten te verleiden uw product of dienst te kopen? De vraag is of dat wel zo verstandig is … Meer...
PROMOTIE
Al eens gedacht aan een eigen wedstrijd of prijsvraag?
Tijdens het WK werden er talloze klantwedstrijden en prijsvragen georganiseerd. Dat zijn prima promotiemiddelen om te profiteren van zo’n actueel evenement. Wat moet u weten, als u ook zoiets wilt? Meer...
MARKETING - PROMOTIES
De marketeer als quizmaster
Shows en quizzen zijn de grootste kijkcijferhits op tv. Als iets mensen aantrekt, zijn marketeers daar natuurlijk als de kippen bij. En dus: de quiz als marketingtool. Kan het? En wat kunt ú ermee? Meer...
RECLAME
Reclame maken in een recessie; hoe doet u dat?
Het gaat slecht met de economie. Dus is het voor velen weer tijd om de broekriem aan te halen. Voor welke zaken is de klant in deze tijd nu extra gevoelig? En hoe speelt u daarop in? Marketingexpert David Quelch geeft raad. Meer...
PROMOTIE
Spannend, meer respons!
Door uw actie interactiever te maken, betrekt u uw klant meer bij uw actie en prikkelt u zijn nieuwsgierigheid. Hét middel om meer respons en meer omzet te halen, vaak zelfs tegen lagere kosten. Meer...
PROMOTIE
Een té mooi cadeau
Een verzekeringsmaatschappij benaderde aanstaande ouders voor een spaarverzekering via de bekende ‘Blije Doos’. Als de verkoper op gesprek kwam, kregen de ouders een mooi cadeau. Helaas werd de actie een flop. Meer...