Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
VERKOOPTACTIEK
Het nut van samenvatten in het verkoopgesprek
Het kunnen samenvatten van een verkoopgesprek, of van een deel daarvan, is een belangrijke vaardigheid voor een verkoper. Wat moet u daarvan weten, hoe kunt u zich nog verbeteren? Meer...
VERKOOPTACTIEK
Van verkoopmap tot sales organiser
De meeste verkopers werken wel met een of andere verkoopmap. Volgens verkooptrainer Koert Wijnands worden daar in de praktijk echter nog veel fouten mee gemaakt. Meer...
PERSOONLIJKE EFFECTIVITEIT
Zelfverzekerd, ondanks dat u wel eens twijfelt
Het is belangrijk dat u in een verkoopgesprek of in een onderhandeling niet twijfelend overkomt. Het zal het u aan enthousiasme niet ontbreken, maar hoe komt u nog zelfverzekerder over? En op welke valkuilen moet u letten? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Gebruik in het algemeen geen algemeenheden
Weet u dat veel klanten een enorme hekel hebben aan ‘algemene beweringen’? Hoe komt dat zo en waarop moet u letten, zodat u niet in dezelfde valkuil stapt als veel andere verkopers en ondernemers? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Eén voorbeeld zegt meer dan 1.000 woorden
“Toen mijn buurman ermee aan de slag ging, dacht hij eerst dat ..., maar al gauw was duidelijk dat product X hem veel tijd ging besparen.” Hoe voorbeelden en verhalen voor u verkopen. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Foutjes die uw verkoopgesprek binnensluipen
Hans heeft aardig wat ervaring als verkoper. Toch merkt hij dat zijn verkoopgesprekken steeds stroever beginnen te lopen. Blijkbaar zijn er in de loop van de tijd foutjes in zijn aanpak geslopen. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Schuchtere klant met haar op z’n tanden
Peter komt bij een schuchtere ondernemer op bezoek. Die doet erg onzeker en twijfelachtig. Een beetje klunzig ook. Peter denkt dit varkentje snel te wassen … maar het tegendeel is waar. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Het gesprek met een klant in een impasse?
Het overkomt ons allemaal wel eens dat een (verkoop)gesprek in een impasse raakt. U zit niet op dezelfde golflengte met uw klant. Het lijkt er op dat de klant u niet begrijpt. Hoe haalt u het verkoopgesprek dan uit het slop? Meer...