Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
ONDERHANDELEN
Omgaan met sluwe onderhandelingstrucjes
Slimme onderhandelaars kunnen u het leven behoorlijk zuur maken. Ze passen allerlei trucjes toe om u in onzekerheid te laten verkeren en op die manier extra concessies uit te lokken. Welke trucjes zijn dat en hoe gaat u ermee om? Meer...
OFFERTES
Weg met de vrijblijvende offerte!
Talloze offertes en aanbiedingen worden (vaak onbewust) door de verkoper vrijblijvend genoemd. Men denkt dan dat de klant eerder ‘ja’ zegt. Is dat eigenlijk wel zo? Wat u over vrijblijvendheid moet weten ... Meer...
ONDERHANDELEN
De druk van de concurrent
In een onderhandeling gebruiken klanten nogal eens ‘de concurrent’ om bij u de druk op te voeren. Hoe gaat u daar slim mee om? Meer...
OFFERTES
Door te luisteren maakt u de beste offertes
Klanten die een offerte bij u opvragen, overwegen serieus voor u te kiezen. De bal ligt dus bij u. Hoe zorgt u dat u de opdracht scoort? Maak de best denkbare offerte! En luister daarvoor naar uw klant. Meer...
ONDERHANDELEN
Hoe maakt u een krachtige indruk?
Niet alle verkopers hebben evenveel flair en charisma. Ook Hans is een wat timide verkoper. De vraag is of dat wat uitmaakt. Hans is tenslotte een prima vent die het allemaal goed bedoelt. Meer...
ONDERHANDELEN
Wanneer noemt u het beste de prijs?
Chantal krijgt na een uitvoerige demonstratie meteen de vraag voor haar kiezen ‘wat het gaat kosten’. Ze geeft antwoord en natuurlijk is de prijs te hoog. Wat ging er mis? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Hoera! De klant vraagt om korting!
Sander vindt het net als veel andere verkopers vervelend als een klant om korting vraagt. Hoe kan hij hier zó mee omgaan dat deze vraag geen bedreiging is, maar juist een kans wordt? Meer...
ONDERHANDELEN
Veelvoorkomende fouten bij prijsonderhandelingen
Veel verkopers geven méér korting dan noodzakelijk is omdat ze zich sterk richten op het verkrijgen van de order. Welke fouten kan men maken? Meer...
OFFERTES
Wees niet stil na de offerte
Ronald maakte het zelf mee. Het verkoopgesprek verliep prima en hij verstuurde netjes een offerte. Maar wat hij daarna ook ondernam, hij kreeg de klant nooit meer te spreken. Wat ging er fout? Meer...
PRIJS
Noem niet meteen de prijs
Veel verkopers krijgen met klanten te maken die snel de prijs willen weten. Hoe reageert u als u hiermee te maken krijgt? Meer...