Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

ONDERHANDELEN

Omgaan met sluwe onderhandelingstrucjes

Slimme onderhandelaars kunnen u het leven behoorlijk zuur maken. Ze passen allerlei trucjes toe om u in onzekerheid te laten verkeren en op die manier extra concessies uit te lokken. Welke trucjes zijn dat en hoe gaat u ermee om? Meer...

OFFERTES

Weg met de vrijblijvende offerte!

Talloze offertes en aanbiedingen worden (vaak onbewust) door de verkoper vrijblijvend genoemd. Men denkt dan dat de klant eerder ‘ja’ zegt. Is dat eigenlijk wel zo? Wat u over vrijblijvendheid moet weten ... Meer...

ONDERHANDELEN

De druk van de concurrent

In een onderhandeling gebruiken klanten nogal eens ‘de concurrent’ om bij u de druk op te voeren. Hoe gaat u daar slim mee om? Meer...

OFFERTES

Door te luisteren maakt u de beste offertes

Klanten die een offerte bij u opvragen, overwegen serieus voor u te kiezen. De bal ligt dus bij u. Hoe zorgt u dat u de opdracht scoort? Maak de best denkbare offerte! En luister daarvoor naar uw klant. Meer...

ONDERHANDELEN

Hoe maakt u een krachtige indruk?

Niet alle verkopers hebben evenveel flair en charisma. Ook Hans is een wat timide verkoper. De vraag is of dat wat uitmaakt. Hans is tenslotte een prima vent die het allemaal goed bedoelt. Meer...

ONDERHANDELEN

Wanneer noemt u het beste de prijs?

Chantal krijgt na een uitvoerige demonstratie meteen de vraag voor haar kiezen ‘wat het gaat kosten’. Ze geeft antwoord en natuurlijk is de prijs te hoog. Wat ging er mis? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Hoera! De klant vraagt om korting!

Sander vindt het net als veel andere verkopers vervelend als een klant om korting vraagt. Hoe kan hij hier zó mee omgaan dat deze vraag geen bedreiging is, maar juist een kans wordt? Meer...

ONDERHANDELEN

Veelvoorkomende fouten bij prijsonderhandelingen

Veel verkopers geven méér korting dan noodzakelijk is omdat ze zich sterk richten op het verkrijgen van de order. Welke fouten kan men maken? Meer...

OFFERTES

Wees niet stil na de offerte

Ronald maakte het zelf mee. Het verkoopgesprek verliep prima en hij verstuurde netjes een offerte. Maar wat hij daarna ook ondernam, hij kreeg de klant nooit meer te spreken. Wat ging er fout? Meer...

PRIJS

Noem niet meteen de prijs

Veel verkopers krijgen met klanten te maken die snel de prijs willen weten. Hoe reageert u als u hiermee te maken krijgt? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator

indicator