site Object ( [id] => nlaatoal [siteArray] => Array ( [id] => nlaatoal [name] => Tips & Advies Ondernemingsdatabank [url] => ondernemingsdatabank.indicator.nl [folder] => [query] => nl in ('NLTAVKAL','NLTALBAL','NLTABEAL','NLTATAAL','NLTABVAL','NLTAVGAL','NLTABTAL','NLTABWAL','NLTAMDAL','NLTAITAL','NLTAPSAL','NLTAHRAL','NLTATEAL') [artnl] => nl [cookiedom] => indicator.nl [locale] => nl_BE.utf-8 [dictionary] => default_dutch [dzquery] => na [bymailid] => na [csemail] => klantenservice@indicator.nl [comurl] => www.ondernemingsdatabank.nl [gaid] => [edimail] => c.chauca@indicator.es,redactie@indicator.nl [hasdz] => [hasisearch] => [haslib] => 1 [hasdup] => 1 [topinterval] => 60 [bossappend] => [nrofpages] => 08 [enable] => 1 [orderfrom] => order@indicator.nl [kt_user] => webservice [kt_password] => paChac4v [folder_id] => [maintenance] => [commonid] => nlaatoal [thematization] => [dev_url] => aavtest.indicator.nl [dev_folder] => [language] => NL [country] => nl [ds] => [solr_query] => NLTAVKAL,NLTALBAL,NLTABEAL,NLTATAAL,NLTABVAL,NLTAVGAL,NLTABTAL,NLTABWAL,NLTAMDAL,NLTAITAL,NLTAPSAL,NLTAHRAL,NLTATEAL [alternative_ids] => Array ( ) ) [ezineArray] => Array ( ) [fcfArray] => Array ( ) [promArray] => Array ( ) [_sitePropArray] => Array ( ) [_siteReplArray] => Array ( ) [addressArray] => Array ( [rpr_name] => KvK-nummer: [vat_name] => Btw-nummer: [company_name] => Indicator BV [street_name] => Steenovenweg [street_number] => 5 [zipcode] => 5700 AD [city] => Helmond [tel_number] => 0492 - 59 31 31 [fax_number] => 040 - 711 17 00 [vat_number] => NL803026468B01 [rpr_number] => 17085336 [cs_email] => klantenservice@indicator.nl [catal_url] => www.indicator.nl [lastname_cp] => [socialtitle_cp] => [company_name_new] => Sdu/Indicator BV [tm_email] => petra.mulder@indicator.nl [fax_name] => 040 - 711 17 00 [tel_name] => Tel.: [company_name2] => INDICATOR BV [postbus] => Postbus 172 [zipcode2] => 5708 HN ) [_contribArray] => Array ( ) [decodeAddresscharacters] => 1 [isDevSite] => ) Zoekresultaten - ondernemingsdatabank.nl

Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 8 adviezen

Gesorteerd op relevantiechecked datum

TUCHTRECHTspraak

Proactief handelen na een fout kan een sanctie voorkomen

Als u een patiënte ziet, stelt u zo goed mogelijk een diagnose en schrijft u zo nodig medicatie voor. Toch kan een verkeerde aanpak zorgen voor een tuchtklacht. Hoe kan proactief handelen een sanctie voorkomen? Meer...

TUCHTRECHTSPRAAK

Teamwork tussen arts en ondersteuner is onmisbaar

Een patiënt van 15 jaar oud komt met zijn ouder op de HAP en moet even wachten op een patiënt met een hogere urgentie. De arts stuurt hem na onderzoek met ibuprofen naar huis. Had de arts zonder meer op de triagiste mogen vertrouwen? Meer...

TUCHTRECHT

Huisarts verantwoordelijk voor organisatie spoedzorg?

De patiënt die zijn telefoonnummer niet wilde verstrekken bij de (spoed)huisartsenpost, vertrok zonder behandeling. Wat zei de rechter van de klacht die hij indiende tegen de huisarts die het verslag van de triagist fiatteerde? Meer...

TUCHTRECHT

Overdracht vanuit huisartsenpost op tijd bekijken

Als een patiënt ‘s nachts voor een consult op de huisartsenpost wordt gezien, kan een vervolgactie noodzakelijk zijn. Van de huisarts wordt dan verwacht dat hij adequaat actie onderneemt. Wat overkwam een collega daarbij? Meer...

TUCHTRECHT

Verwerpen ernstige diagnose moet gemotiveerd worden

Een huisarts die dienst deed op een huisartsenpost, miste een ernstige diagnose en wordt onzorgvuldig handelen verweten. Het tuchtcollege komt tot een berisping en publicatie van de zaak. Wat ging er allemaal mis? Meer...

TUCHTRECHT

Even bellen is sneller ...

Het is steeds eenvoudiger om bijvoorbeeld een röntgenfoto naar het thuisadres van een arts te sturen voor een consult. Sneller voor de patiënt en het scheelt een ritje naar het ziekenhuis. Wat speelde hierover bij het tuchtcollege? Meer...

TUCHTRECHT

Als de patiënt er alleen voor staat ...

Van een arts wordt verwacht dat hij zorgvuldig is en zich actief opstelt. Uiteraard geldt dat altijd en overal. Maar soms wordt er nog iets extra’s verwacht, zoals bij een alleenstaande patiënt. Hoe oordeelde laatst het Tuchtcollege Eindhoven? Meer...

BEROEPSPRAKTIJK

Alarm bij twee keer bellen?

Triage op de huisartsenpost luistert nauw: de informatie komt telefonisch binnen, u ziet de hulpvrager niet en vaak kent u de patiënten niet. In de praktijk blijkt dan dat de ‘belfrequentie’ een goede graadmeter kan zijn. Hoe ging dat laatst mis? Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator

indicator