site Object ( [id] => nlaatoal [siteArray] => Array ( [id] => nlaatoal [name] => Tips & Advies Ondernemingsdatabank [url] => ondernemingsdatabank.indicator.nl [folder] => [query] => nl in ('NLTAVKAL','NLTALBAL','NLTABEAL','NLTATAAL','NLTABVAL','NLTAVGAL','NLTABTAL','NLTABWAL','NLTAMDAL','NLTAITAL','NLTAPSAL','NLTAHRAL','NLTATEAL') [artnl] => nl [cookiedom] => indicator.nl [locale] => nl_BE.utf-8 [dictionary] => default_dutch [dzquery] => na [bymailid] => na [csemail] => klantenservice@indicator.nl [comurl] => www.ondernemingsdatabank.nl [gaid] => [edimail] => c.chauca@indicator.es,redactie@indicator.nl [hasdz] => [hasisearch] => [haslib] => 1 [hasdup] => 1 [topinterval] => 60 [bossappend] => [nrofpages] => 08 [enable] => 1 [orderfrom] => order@indicator.nl [kt_user] => webservice [kt_password] => paChac4v [folder_id] => [maintenance] => [commonid] => nlaatoal [thematization] => [dev_url] => aavtest.indicator.nl [dev_folder] => [language] => NL [country] => nl [ds] => [solr_query] => NLTAVKAL,NLTALBAL,NLTABEAL,NLTATAAL,NLTABVAL,NLTAVGAL,NLTABTAL,NLTABWAL,NLTAMDAL,NLTAITAL,NLTAPSAL,NLTAHRAL,NLTATEAL [alternative_ids] => Array ( ) ) [ezineArray] => Array ( ) [fcfArray] => Array ( ) [promArray] => Array ( ) [_sitePropArray] => Array ( ) [_siteReplArray] => Array ( ) [addressArray] => Array ( [rpr_name] => KvK-nummer: [vat_name] => Btw-nummer: [company_name] => Indicator BV [street_name] => Steenovenweg [street_number] => 5 [zipcode] => 5700 AD [city] => Helmond [tel_number] => 0492 - 59 31 31 [fax_number] => 040 - 711 17 00 [vat_number] => NL803026468B01 [rpr_number] => 17085336 [cs_email] => klantenservice@indicator.nl [catal_url] => www.indicator.nl [lastname_cp] => [socialtitle_cp] => [company_name_new] => Sdu/Indicator BV [tm_email] => petra.mulder@indicator.nl [fax_name] => 040 - 711 17 00 [tel_name] => Tel.: [company_name2] => INDICATOR BV [postbus] => Postbus 172 [zipcode2] => 5708 HN ) [_contribArray] => Array ( ) [decodeAddresscharacters] => 1 [isDevSite] => ) Zoekresultaten - ondernemingsdatabank.nl

Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op relevantiechecked datum

TUCHTRECHT

Anders ingerichte of uitgestelde zorg door corona

Onlangs heeft het tuchtcollege Amsterdam zich uitgesproken over een klacht die betrekking had op anders ingerichte zorg in het ziekenhuis vanwege corona. Wat speelde er hier? Waarom kwam het college tot een voor de arts gunstig oordeel? Meer...

RICHTLIJNEN

Een juiste verantwoordelijkheidsverdeling

Tijdens een vakantie van de tandarts meldt Joke zich bij haar praktijk met een afgebroken kies. Joke wordt gezien en behandeld door een mondhygiëniste die in de praktijk werkt. Joke vindt dat de mondhygiëniste haar niet goed heeft behandeld. Meer...

TUCHTRECHTSPRAAK

Teamwork tussen arts en ondersteuner is onmisbaar

Een patiënt van 15 jaar oud komt met zijn ouder op de HAP en moet even wachten op een patiënt met een hogere urgentie. De arts stuurt hem na onderzoek met ibuprofen naar huis. Had de arts zonder meer op de triagiste mogen vertrouwen? Meer...

TUCHTRECHT

Grensoverschrijdend of niet, waar ligt de grens?

Grensoverschrijdend gedrag is volop in de aandacht, onder andere door de #MeToo-discussie. Zorgverleners kunnen zich onzeker voelen over wat wel kan en wat juist niet. Wat zeggen de tuchtcolleges hierover? Meer...

RICHTLIJNEN

Ook informeren als een richtlijn niet wordt gevolgd?

Is een arts tuchtrechtelijk aansprakelijk als hij conform het protocol van het ziekenhuis handelt, maar als dat protocol afwijkt van de landelijke richtlijn en hij de patiënt daarover niet informeert? Hoe oordeelde het Centraal Tuchtcollege? Meer...

TUCHTRECHT

Mag u afwijken van een richtlijn?

In een recente uitspraak van het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg wordt een fysiotherapeut berispt omdat hij afweek van de richtlijn ‘Lage rugpijn’. Wanneer mag u wél en wanneer mag u niet afwijken van een richtlijn? Meer...

RICHTLIJNEN EN PROTOCOLLEN

Over richtlijnen en tijdgebrek

Uit een recent onderzoek is gebleken dat richtlijnen door huisartsen minder goed worden nageleefd wanneer het naleven ervan meer tijd kost. Moeten richtlijnen echter altijd worden nageleefd? Meer...

GENEESKUNDIGE VERKLARING

Met de beste bedoelingen

Een internist schrijft twee brieven aan en twee brieven over een patiënt. De ex-partner van de patiënt dient vervolgens een klacht in bij de tuchtrechter. Een casus om van te leren. Hoe zorgt u dat u niet in zo’n steekspel terechtkomt? Meer...

GEZONDHEIDSRECHT - TUCHTRECHTSPRAAK

Met wie spreek ik?

Bij een intakegesprek weet de patiënt niet altijd met wie hij van doen heeft. Dit kan gemakkelijk tot misverstanden en zelfs klachten leiden. Meer...

ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN

Geeft u een second opinion?

“Kunt u die second opinion niet geven?”, vraagt uw patiënt die het niet eens is met de arboarts. Die vindt dat hij weer aan de slag moet. Of een patiënt en tevens werkgever vraagt u de keuringen van zijn personeel te doen. Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator

indicator