Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT

Uw klant betaalt niet, mag u kosten in rekening brengen?

Als uw klant uw factuur niet tijdig betaalt, kost dat u tijd en geld. U moet extra telefoonkosten of portokosten maken, u krijgt geen rente of moet meer krediet opnemen. Kunt u die kosten als incassokosten verhalen op uw klant? Meer...

INCASSO

Hoe zorgt u dat de gemeente sneller betaalt?

Veel gemeenten zijn erg traag met betalen. Wat als uw factuur maar onbetaald blijft? U wilt nu toch echt druk op de ketel zetten. Hoe pakt u het aan om uw gemeente aan te spreken en haar toch als klant te behouden? Meer...

RECHT - INCASSO

Tweede aanmaning niet nodig

Het is sinds kort duidelijk dat voor het in rekening brengen van incassokosten een tweede herinnering niet nodig is. Dit heeft de Hoge Raad onlangs beslist. Meer...

RECHT - INCASSO

Vergoeding incassokosten

Sinds de nieuwe incassowetgeving moet een consument een incassokostenvergoeding betalen als hij niet op tijd heeft betaald. Wat nu als er behalve de aanmaning geen incassowerkzaamheden zijn verricht? Wat zei de rechter laatst? Meer...

RECHT - INCASSO

Aanmanen ... dat is toch niet meer nodig?

Sinds 1 juli 2012 geldt er een nieuwe wet voor het innen van incassokosten. En vanaf 16 maart 2013 mag u bovendien zónder aanmaning incassokosten in rekening brengen. Hoeft u dan nooit meer een aanmaning te versturen? Meer...

DAT OVERKOMT U TOCH NIET?

Van een kale kip valt niet te plukken

Uw klant betaalt maar niet. U bent er nu echt klaar mee. Een incasso via de deurwaarder lijkt u wel wat. Maar het is natuurlijk zonde om kosten te maken als er toch niets te halen valt. Hoe pakt u dat aan? Meer...

INCASSO

Hoe haalt u uw geld binnen bij particuliere klanten?

De € 15 miljard die het Nederlandse bedrijfsleven heeft afgeboekt in 2010 be­­stond voor een deel ook uit rekeningen aan particuliere klanten. Hoe kunt u de schade van niet-betaalde rekeningen door uw particuliere klanten beperken? Meer...

RECHT

Kunt u zomaar afscheid nemen van een slechte klant?

Veel bedrijven besteden 80% van hun tijd aan 20% van hun klanten. Afscheid nemen van (een deel van) die 20% kan dus voordelig voor u zijn. Helaas gaat het dan vaak om wanbetalers. Hoe gaat u daar correct mee om? Meer...

INCASSO

Crediteuren die te lang zwijgen, krijgen niets!

Het zal u maar gebeuren: u levert zaken aan eenmanszaak Gorissen, vlak voor zijn faillissement. Uw spullen zijn er niet meer, dus aan uw eigendomsvoorbehoud heeft u niks. Laat u het erbij zitten of kunt u nog iets? Meer...

ZOIETS OVERKOMT U TOCH NIET?

Wij sommeren u ...

Als één van uw afnemers een factuur na het verstrijken van de betalingstermijn nog niet heeft betaald, kunt u één of twee betalingsherinneringen versturen. Als hij dan nóg niet betaalt, heeft een derde aanmaning weinig zin. Wat dan? Meer...

Geactualiseerd op: 31.05.2024

Meer van Indicator

indicator